Winkelmand
0
Winkelmand
(0)

Ruilen en retourneren

Kan ik mijn bestelling ruilen of retourneren?
Je hebt het recht om binnen 14 dagen de overeenkomst voor de aankoop van cadeaukaarten en digitale codes te ontbinden indien je deze hebt gekocht via Primera.nl. Na je melding dat je van je aankoop afziet, heb je nog 14 dagen om de artikelen terug te sturen. Digitale codes en cadeaukaarten kunnen alleen tot 14 dagen na ontvangst herroepen worden, indien deze online zijn gekocht en niet zijn verzilverd. Het is niet mogelijk om een artikel te ruilen voor een vervangend artikel. Het recht op retourneren geldt niet voor gepersonaliseerde producten, behalve als een product onvolledig of beschadigd geleverd wordt. Is dit het geval, neem dan contact met ons op. Het is tevens niet mogelijk om een cadeaukaart of digitale code te retourneren in een van de Primera winkels. Voor vragen over het retourneren/ruilen van een artikel gekocht in één van de Primera winkels, kun je contact opnemen met de betreffende Primera winkel. 

Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Wat moet ik doen als mijn product onvolledig of beschadigd geleverd wordt?
Producten die je koopt bij Primera dienen in goede staat te verkeren en dienen bij normaal gebruik naar behoren te functioneren. Wanneer je een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, bieden wij je zo snel mogelijk een passende oplossing aan. Afhankelijk van het artikel doen wij dit door vervanging, reparatie of terugbetaling. Wij willen natuurlijk dat je tevreden bent met alles wat je op Primera.nl koopt. Mocht een artikel onverhoopt niet aan de verwachtingen voldoen, is er iets misgegaan met de bezorging of heb je een klacht? Neem dan contact met ons op.
Hoe kan ik mijn product retourneren?
Indien jouw product onvolledig of beschadigd geleverd wordt, kun je het kostenloos naar ons retourneren. Stuur jouw pakketje dan naar het volgende adres:

Coöperatie Primera b.a.
Antwoordnummer 14307
4180 ZX Geldermalsen

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Je kunt hiervoor ook gebruiken maken van het Europees modelformulier voor herroeping gberuiken.

Het recht op retourneren geldt niet voor gepersonaliseerde producten. Vouchers kunnen wel tot 14 dagen na ontvangst herroepen worden tenzij ze verzilverd zijn.
Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?
Zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je zal het volledige aankoopbedrag van de retourzending terug betaald krijgen, inclusief verzendkosten.
Hoe word ik terugbetaald?
Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de oorspronkelijke betaling is verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd. Wanneer je met een cadeaukaart hebt betaald, krijg je van ons een nieuwe cadeaukaart toegestuurd met daarop het bedrag dat gebruikt is voor de betaling. Indien meer dan 75% van de betaling voldaan is met iDEAL, wordt het volledige bedrag op je bankrekening teruggestort. Je ontvangt dan geen nieuwe cadeaukaart.
Heb ik bij Primera garantie op mijn artikelen?
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer je een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, bieden wij je zo snel mogelijk een passende oplossing aan. Afhankelijk van het artikel doen wij dit door vervanging, reparatie of terugbetaling.

Wij willen natuurlijk dat je tevreden bent met alles wat je op Primera.nl koopt. Mocht een artikel onverhoopt niet aan de verwachtingen voldoen, is er iets misgegaan met de bezorging of heb je een klacht? Neem dan contact met ons op.

 

Geen antwoord op je vraag? Neem contact met ons op!


Wij proberen je vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.

Naar contactformulier