Winkelmand
0
Winkelmand
(0)

Kunnen we je helpen? Onderstaand vind je alle antwoorden op de meestgestelde vragen van de Spaarpas en Primera app.

Spaarpas

Wie kan er een Primera spaarpas aanvragen?

De spaarpas wordt gratis en zonder enige aankoopverplichting verstrekt en kan aangevraagd worden door ieder natuurlijk persoon vanaf 18 jaar en ouder. De spaarpas is alleen te verkrijgen in de Primera winkels. Het gebruik van de spaarpas is strikt persoonlijk en derhalve niet overdraagbaar. Na inlevering van het inschrijfformulier ontvang je je Primera spaarpas die je na ontvangst direct kunt gebruiken om Primera punten te sparen.

Hoe spaar je Primera punten?
Bij elke besteding van € 2,50 ontvang je 1 Primera punt. Met uitzondering van cadeaukaarten, tickets en de gelddiensten Money Transfer en Contante Rekening Betalen, op deze producten krijg je met de Primera spaarpas 5 Primera punten per product. Met uitzondering van PostNL diensten, op deze handelingen krijg je met de Primera spaarpas 1 Primera punt per PostNL handeling. Er kunnen geen Primera punten gespaard worden op boeken, postzegels, e-vouchers (telefoon- en internettegoeden), vervoersbewijzen en VVV cadeaubonnen.

Momenteel is het alleen mogelijk om punten in de Primera winkels te sparen. Binnenkort is dit ook mogelijk op Primera.nl
Hoe kun je gespaarde punten verzilveren?
Bij een spaarsaldo van 240 Primera punten kun je je gespaarde punten verzilveren voor een 1/5 Staatslot of voor een waardebon t.w.v. € 3,00 (m.u.v. tabak en boeken). Wil je doorsparen voor een heel Staatslot of een Straatje 1/5 Staatsloten dan kan dat ook. Je ontvangt in de winkel een voucher die een bepaalde waarde heeft (1/5 Staatslot of een waardebon t.w.v. € 3,00). Deze voucher heeft een geldigheid van 12 maanden vanaf datum uitgifte. Je voucher is gekoppeld aan jouw spaarpas.
Mijn Primera punten zijn weg, hoe kan dat?

Als jouw Primera punten plotseling verdwenen zijn, kan dat te maken hebben met één van de volgende oorzaken:

  1. De punten zijn verlopen: Wanneer een Primera spaarpas één jaar niet gebruikt is, wordt de pas geblokkeerd en de punten afgeschreven. Hierover word je per mail geïnformeerd indien je toestemming hebt gegeven om mail van Primera te ontvangen.
  2. Er is een nieuwe pas aangevraagd: Wanneer jij jouw Primera spaarpas verloren bent en een nieuwe aanvraagt, wordt automatisch de oude pas geblokkeerd.

Als geen van deze oorzaken de oorzaak van jouw probleem kan zijn, neem dan contact met ons op.

Ik heb 8 Hallmark wenskaarten gekocht maar geen gratis kaart ontvangen, hoe kan dat?

Als je na aankoop van acht Hallmark wenskaarten nog geen gratis kaart hebt ontvangen, kan dat te maken hebben met één van de volgende oorzaken:

  1. De punten zijn verlopen: Wanneer een Primera spaarpas één jaar niet gebruikt is, wordt de pas geblokkeerd en de punten afgeschreven. Hierover word je per mail geïnformeerd indien je toestemming hebt gegeven om mail van Primera te ontvangen.
  2. Er is een nieuwe pas aangevraagd: Wanneer jij jouw Primera spaarpas verloren bent en een nieuwe aanvraagt, wordt automatisch de oude pas geblokkeerd.

Als geen van deze oorzaken de oorzaak van jouw probleem kan zijn, neem dan contact met ons op.

Je spaarsaldo opvragen?

Je vindt je actuele spaarsaldo op je kassabon. Daarnaast kun je je spaarsaldo ook bekijken via www.primera.nl/spaarpas/spaarsaldo-controleren.

Hoe kan ik sparen voor Hallmark wenskaarten?

Bij elke Hallmark wenskaart die je koopt, ontvang je een digitale Hallmark stempel. Dit geldt ook voor Hallmark kerstkaarten. Je ontvangt per losse Hallmark kerstkaart en per Hallmark kerstbox* ook een stempel. Hoe vaker je dus iemand verrast met een Hallmark wenskaart, hoe meer stempels je spaart.

Is je spaarkaart vol met 7 Hallmark stempels? Dan ontvang je bij het volgende bezoek (minimaal 1 dag later) een Hallmark wenskaart t.w.v. max € 2,50 gratis!

Wil je weten hoeveel Hallmark stempels je al hebt? Kijk dan snel op https://www.primera.nl/spaarpas/spaarsaldo-controleren/ om je Hallmark spaarsaldo te controleren.

* M.u.v. de budget kerstboxen van € 1,99. Hier ontvang je geen digitale stempel op. Bekijk hier de algemene voorwaarden van deze actie.

Hoe kan ik mijn gegevens aanpassen?
Het is niet mogelijk om de gegevens die bij je spaarpas horen zelf te wijzigen. Als je gegevens wilt wijzigen kun je het verzoek tot wijziging indienen bij de Primera klantenservice via het contactformulier.
Hoe kan ik mijn favoriete Primera winkel aanpassen?
Je favoriete Primera winkel wordt automatisch bepaald op basis van jouw aankopen: de winkel waar je de meeste aankopen hebt gedaan, wordt automatisch jouw favoriete winkel. Indien je bent verhuisd en een andere favoriete Primera winkel krijgt, zal dit na een bepaalde periode, o.b.v. je aankopen automatisch worden aangepast.

Jouw favoriete Primera winkel heeft geen invloed op de verzilvering van punten of kortingsvouchers. Gespaarde punten en verkregen kortingsvouchers die aan jouw spaarpas zijn toegekend, zijn ook bij jouw nieuwe winkel te verzilveren.

Hoe kan ik mijn spaarpas activeren?

Jouw spaarpas wordt automatisch geactiveerd wanneer je deze mee krijgt in de winkel. Het kan even duren voor jouw gegevens beschikbaar worden in het systeem, waardoor het ook even kan duren voor je mail van Primera ontvangt. Je begint al wel direct met punten sparen en hoeft je spaarpas dus niet handmatig te activeren.

Kan ik met mijn spaarpas ook inloggen op Primera.nl?
Het is niet mogelijk om Primera punten te sparen bij online bestellingen op Primera.nl. Het account dat je op Primera.nl hebt, staat los van het Spaarprogramma. Als je nog geen account op onze website hebt, zul je deze dus aan moeten maken. Klik boven de zoekfunctie op 'Mijn Primera.nl'. Ga vervolgens naar “Account aanmaken” en volg de instructies.
Kan ik met mijn spaarpas ook punten sparen op Primera.nl?

Het is momenteel niet mogelijk om Primera punten te sparen bij aankopen op Primera.nl, enkel in onze winkels.

Ik heb nog Primera zegels, kan ik die nog gebruiken?

Sinds 1 januari 2015 worden er geen spaarzegels meer uitgegeven en is het niet meer mogelijk om spaarboekjes te verzilveren of spaarzegels om te zetten naar Primera punten op je spaarpas. 

Je spaarpas gestolen, verloren of beschadigd?

In geval van verlies en/of beschadiging of diefstal van de spaarpas kunt u gratis een nieuwe spaarpas aanvragen in uw Primera winkel. Uw oude pas wordt geblokkeerd. In geval van diefstal raden wij u aan daar direct melding van te maken bij een Primera winkel.

Om uw reeds gespaarde punten te kunnen behouden dient u bij registratie een postcode + huisnummer te hebben ingevuld. Alleen op basis van dit controle middel kunnen de Primera punten overgezet worden naar de nieuwe spaarpas.

Coöperatie Primera b.a. behoudt zich bij twijfel het recht voor om de Primera punten niet over te zetten op de nieuwe spaarpas, tenzij overtuigend tegenbewijs wordt aangereikt dat u als spaarpashouder de rechtmatige eigenaar van die Primera punten bent.
Zijn Primera punten overdraagbaar?

Primera punten zijn niet overdraagbaar. Wil je de Primera punten van een andere spaarder over laten zetten op jouw spaarpas, bijvoorbeeld in geval van overlijden, dan is dit niet mogelijk.

Hoe kan ik mijn spaarpas opzeggen?

Wil je geen gebruik meer maken van je Primera spaarpas en geen informatie meer ontvangen? Je kunt een verzoek tot verwijdering indienen bij de Primera klantenservice via het contactformulier o.v.v. jouw spaarpasnummer, voornaam, achternaam, e-mailadres.

Ik heb een Primera spaarpas gevonden, waar kan ik die naartoe sturen?

Heb je een Primera spaarpas gevonden? Ga dan naar de Primera winkel bij jou in de buurt of stuur de spaarpas op naar het antwoordnummer van Primera (Antwoordnummer 14307, 4180 ZX GELDERMALSEN).

Voor welke doeleinden verzamelt en verwerkt Primera persoonsgegevens?
Coöperatie Primera b.a. respecteert de privacy van alle gebruikers van haar winkels, websites, acties en spaarprogramma en zorgt ervoor dat de persoonlijke informatie die je met Primera deelt vertrouwelijk wordt behandeld. Kijk voor meer informatie in ons Privacybeleid.

Wat zijn de algemene voorwaarden van de Primera spaarpas?

De algemene voorwaarden die van toepassing zijn op de spaarpas kun je hier bekijken. 

 

Primera app

Wat kan ik met de Primera app?
Iedereen kan met de Primera app:
- De Primera folder bekijken.
- Extra aanbiedingen ontvangen.
- Saldo cadeaukaarten controleren.
- Dichtstbijzijnde winkel opzoeken.
- Een Primera spaarpas aanvragen.

Heb je een Primera spaarpas? Dan kun je ook nog:
- Jouw spaarpas koppelen aan de app.
- Actueel Primera puntensaldo bekijken.
- Actueel Hallmark en puzzelboekjes stempelsaldo bekijken.
- Persoonlijke voordeelbonnen bekijken en laten scannen in de winkel.
- Jouw spaarpas laten scannen vanaf de app.
- Jouw gegevens wijzigen.
- Meedoen met het Krasspel, waarmee je kans maakt op mooie prijzen.

Waar vind ik al deze functies in de Primera app?
Waar kan ik de Primera app downloaden?
Download de app via onderstaande knoppen op jouw mobiele apparaat. Of zoek de app op in de App Store of Google Play store.
Hoe kan ik feedback geven op de Primera app of een probleem melden?

Je kunt feedback geven of een probleem in de Primera app melden door met twee vingers naar links te “swipen” op de plek in de Primera app waar je een melding over wil plaatsen. In het menu dat dan verschijnt, kun je uitleggen wat er gebeurt, zodat we ermee aan de slag kunnen.

Lukt dit niet? Neem per mail contact op met ons via ons contactformulier.



Inloggen en registreren

Hoe maak ik een account aan?
Je kunt op verschillende manieren een account aanmaken in de Primera app.

Heb je al een Primera spaarpas?
Open dan de Primera app. Vul vervolgens jouw spaarpasnummer of e-mailadres, vul vervolgens je postcode en huisnummer in. Als deze combinatie correct is, kun je verder met registreren en jouw overige gegevens invullen. Door op het gele pijltje te drukken, rond je jouw registratie af en heb je een account in de Primera app waar jouw Primera spaarpas aan is gekoppeld.

Heb je al een Primera spaarpas, maar kan je niet registreren?
Misschien ben je verhuisd en is je postcode of huisnummer niet aangepast. Probeer dan te registreren met jouw oude postcode of huisnummer. Kan je dan nog niet registreren? Neem dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier.  

Heb je geen Primera spaarpas?
In dat geval kun je je registreren in de Primera app. Vul jouw e-mailadres in dat jij voor jouw account wil gebruiken. Vul deze informatie aan met jouw overige gegevens, maak een wachtwoord aan en rond jouw registratie af door op het gele pijltje te drukken. Hiermee krijg je een eigen digitale Primera spaarpas toegekend, waar je direct gebruik van kunt maken!

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe kan ik weer inloggen?
Geen probleem, dat kan gebeuren! Ga naar de inlogpagina van de Primera app en vul jouw e-mailadres in, maar laat het wachtwoordveld leeg. Druk vervolgens op "Wachtwoord vergeten?". We sturen je dan binnen een uur een mail met een tijdelijk wachtwoord waarmee je weer in kan loggen. In de Primera app kun je vervolgens je wachtwoord aanpassen. Als je de mail niet hebt ontvangen, kijk dan ook even in je spambox.

Lukt dit niet? Neem per mail contact op met ons via ons contactformulier.

Ik heb al een spaarpas, hoe kan ik hiermee inloggen in de Primera app?
Stap 1: Download de Primera app.
Stap 2: Vul je spaarpasnummer of e-mailadres in. Tip: je kunt ook de barcode van je spaarpas scannen! 
Stap 3: Vul ter controle je bijbehorende postcode en huisnummer in.
Stap 4: Controleer je persoonlijke gegevens en ga akkoord met de voorwaarden.
Stap 5: Je spaarpas is geregistreerd.

Lukt het niet om te registreren? Dan kan het zo zijn dat je misschien verhuisd bent en je postcode of huisnummer niet aangepast is. Probeer dan te registreren met jouw oude postcode of huisnummer. Kan je dan nog niet registreren? Neem dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier.
Ik heb nog geen spaarpas, hoe kan ik dan een account aanmaken in de Primera app?
Stap 1: Download de Primera app.
Stap 2: Vul je e-mailadres in.
Stap 3: Vul je persoonlijke gegevens in en ga akkoord met de voorwaarden.
Stap 4: Je hebt nu een digitale spaarpas.

Wil je ook een fysieke spaarpas? Vraag deze dan eerst aan in een Primera winkel en koppel je fysieke spaapas daarna in de app. Het is niet mogelijk om een digitale spaarpas aan een fysieke spaarpas te koppelen. 
Ik heb een Primera spaarpas aangevraagd in de Primera app, kan ik deze omruilen voor een fysieke pas?
Dat is niet mogelijk. Je kunt een digitale Primera spaarpas die is aangemaakt in de Primera app niet omruilen of koppelen aan een fysieke pas.
Bij het aanmaken van een account kan ik mijn geboortedatum niet goed instellen, hoe kan ik dit oplossen?
iOS
Op iOS apparaten kan het zijn dat je geboortedatum steeds verspringt als je je geboortedatum invult. Dat heeft te maken met het feit dat je geen Primera spaarpas aan kan vragen als je nog geen 18 bent. Vul daarom eerst je geboortejaar in, dan je geboortemaand en dan je geboortedag, zodat de geboortedatum niet onder de 18 jaar komt. Als dat gebeurt, verspringt het veld.

Android
Op Android kun je door middel van een kalender jouw geboortedatum kiezen. Je hoeft dit niet per maand terug te scrollen, dat zou erg veel werk zijn. Druk in de kalender eerst op het jaartal en kies jouw geboortejaar. Daarna kun je de maand en dag eenvoudig kiezen.
Ik krijg tijdens het registreren de foutmelding “Combinatie wordt niet herkend”, hoe kan ik dit oplossen?
Als je deze melding krijgt, betekent dat dat de postcode en het huisnummer die je hebt ingevuld in combinatie met het spaarpasnummer of e-mailadres niet bekend zijn in ons systeem. Dat kan bijvoorbeeld komen doordat je bent verhuisd, of doordat je een typfout hebt gemaakt bij het invoeren van je spaarpasnummer of gegevens. Controleer daarom eerst of je gegevens kloppen. Ben je verhuisd? Gebruik dan jouw oude postcode en huisnummer. Jouw postcode en huisnummer kun je bij de volgende stap aanpassen naar je nieuwe adres.

Lukt dit niet? Neem per mail contact op met ons via ons contactformulier.

Ik krijg een andere foutmelding

Doet zich bij jou een foutmelding voor die nog niet in deze lijst met veelgestelde vragen staat? Dan horen wegraag van je! Je kunt een probleem in de Primera app melden door met twee vingers naar links te “swipen” op de plek in de Primera app waar het probleem zich voordoet. In het menu dat dan verschijnt, kun je uitleggen wat er gebeurt, zodat weermee aan de slag kunnen.

Lukt dit niet? Neem per mail contact op met ons via ons contactformulier.



Sparen met jouw spaarpas

Hoe werkt het sparen?
Wil je weten hoe de Primera spaarpas werkt? Kijk dan bij de veelgestelde vragen over de Primera spaarpas.

Kan ik mijn spaarpas wijzigen in een andere spaarpas in de app?
Dat is helaas niet mogelijk. Bij ieder account in de Primera app hoort een Primera spaarpas, die niet gewijzigd kan worden zodra het account is geregistreerd. Wil je een nieuwe spaarpas aanvragen of wil je een andere spaarpas in gebruik nemen die je al in je bezit hebt? Dan moet je een nieuw account aanmaken.
 
Kan ik meerdere Primera spaarpassen toevoegen in de app of kan ik een spaarpas koppelen aan meerdere accounts in de app?
Dit is niet mogelijk. Bij ieder account in de Primera app hoort één Primera spaarpas. Aan een Primera spaarpas kan ook maar één account gekoppeld worden. 

Ik heb meer dan 240 punten, maar ik zie geen voucher. Hoe kan dat?
Bij het behalen van 240 punten krijg je wel een melding dat jij jouw spaardoel hebt gehaald, maar hiervoor wordt geen voucher uitgekeerd. Je kunt jouw punten wel direct verzilveren voor een 1/5 Staatslot of 3,00 waardebon in de Primera winkel zodra je 240 punten hebt. Hier is geen voucher voor nodig.

Waar vind ik het puntensaldo van de Hallmark spaaractie?
Het saldo van de Hallmark spaaractie vind je onder het stempel icoontje in de app. Dit icoontje kun je vinden op startpagina van de app (de pagina met het huisje). 

Is het mogelijk om mijn Primera spaarpas direct te tonen bij het openen van de Primera app?
Dat is zeker mogelijk. Deze functie vind je door op de drie bolletjes rechtsonderin de Primera app te drukken, naar "Instellingen" te gaan en de knop onder "Primera spaarpas" aan te zetten. Jouw spaarpas opent dan voortaan direct bij het openen van de Primera app. Handig! 

Hoe kan ik een voucher inwisselen?
Vouchers die jij in jouw Primera app ziet, zijn al geactiveerd. Je hoeft hier zelf niets voor te doen. Een voucher voor korting in de winkel kun je gewoon aan de kassa tonen. Heb je een voucher voor Primera.nl? Vul deze dan in tijdens het afrekenen. Dit kan in het winkelmandje, in het veld kortingscode. Klik vervolgens op 'code verwerken' en de korting wordt van jouw bestelling afgehaald. 



Het Primera Krasspel

Hoe werkt het Primera Krasspel?
Éen keer per 24 uur mogen spaarpasklanten gratis krassen in de Primera app! In het Primera Krasspel staan drie grijze vakjes naast elkaar. Kras met je vinger over het plaatje om te zien wat eronder verschuilt. Kras jij 3 dezelfde plaatjes? Dan win je de prijs die op deze afbeelding staat. Gefeliciteerd! 

Heb je niets gewonnen? Niet getreurd. Open de volgende dag de Primera app weer en probeer het opnieuw! 

Waar vind ik mijn gewonnen prijs terug?
Waar jij jouw gewonnen prijs terugvindt, hangt af van de prijs die je wint. 

1. Primera punten 
Heb jij Primera punten gewonnen? Dan worden deze automatisch, binnen enkele minuten, bijgeschreven op jouw spaarpasnummer. Het nieuwe saldo zie je dan ook meteen in de Primera app. 

2. Een product in de Primera winkel
Heb jij (korting op) een product in de Primera winkel gewonnen? Dan wordt voor jou automatisch een voucher aangemaakt waarmee je jouw prijs in de winkel op kan halen. De voucher vind je onder het kopje "spaarpasklanten" door te drukken op dit icoontje: 


3. Een product op Primera.nl
Heb jij (korting op) een product op Primera.nl gewonnen? Dan wordt voor jou automatisch een code aangemaakt waarmee je deze prijs kan claimen op Primera.nl. Vul deze dan in tijdens het afrekenen. Dit kan in het winkelmandje, in het veld kortingscode. De code vind je onder het kopje "spaarpasklanten" door te drukken op dit icoontje:


 
Hoe lang blijft mijn gewonnen prijs geldig?
- Primera Keuze cadeaukaart voucher: 1 maand geldig vanaf de gewonnen datum. Als je de Primera Keuze cadeaukaart binnen deze maand ophaalt met jouw voucher, wordt de kaart zelf daarna onbeperkt geldig.
- Primera punten: 12 maanden geldig vanaf de gewonnen datum.
- Vouchers voor een product in de Primera winkel: 1 maand geldig vanaf de gewonnen datum. 
- Kortingscode voor Primera.nl: 1 maand geldig vanaf de gewonnen datum. 

In principe zijn dus alle vouchers 1 maand geldig, behalve Primera punten, die blijven 12 maanden geldig. 
Hoe vaak kan ik meespelen met het Primera Krasspel?
Je mag één keer per 24 uur krassen in de Primera app. Als je iedere dag de Primera app bezoekt, kun je dus ook iedere dag blijven krassen! Weet je niet zeker hoe lang het geleden is dat je voor het laatst gekrast hebt? Open dan het kraskaart tabje in de Primera app. Als jouw laatste poging nog geen 24 uur geleden is, laat een teller zien hoe lang het nog duurt voor je het nog eens kan proberen. 
Ik heb drie dezelfde vakjes open gekrast, maar geen prijs ontvangen. Hoe komt dit?

Je kunt dit probleem in de Primera app melden door met twee vingers naar links te “swipen” en uit te leggen wat er precies is gebeurd. We zullen het dan voor je uitzoeken en, indien nodig, contact met je opnemen.

Lukt dit niet? Neem per mail contact op met ons via ons contactformulier.




Saldochecker

De saldochecker kan mijn saldo niet ophalen, hoe komt dat?

Het kan zijn dat het saldo van de betreffende cadeaukaart niet via de app is te controleren. De cadeaukaarten die je niet controleren zijn: Battle.net cadeaukaart, C&A Gift Card, Douglas giftcard, Facebook cadeaukaart, Google Play Gift Card,H&M Cadeaukaart, Hearthstone cadeaukaart, Heroes of the Storm cadeaukaart, ICI PARIS XL gift card, Intertoys Giftcard, App Store en iTunes, Media Markt Cadeaukaart, Nationale Bioscoopbon, Nationale EntertainmentCard, Netflix cadeaukaart, Nintendo eShop Card, Playstation Network Card, Spotify Gift Card, Ticketmaster Gift Card, Valve Steam Cadeaukaart, Visa Cadeaukaart, Wehkamp.nl Cadeaukaart, World of Warcraft cadeaukaart, Xbox Live prepaid card, Zalando Cadeaukaart, Huis & tuin Cadeau, Klus Cadeau en IKEA Cadeaukaart. Voor deze cadeaukaarten kun je op de website van de betreffende cadeaukaart kijken.

Staat de cadeaukaart niet in het bovenstaande lijstje en kun je het saldo toch niet controleren? Dan kun je dit probleem in de Primera app melden door met twee vingers naar links te “swipen” en uit te leggen wat er precies is gebeurd. Wij zullen het dan voor je uitzoeken en, indien nodig, contact met je opnemen.

Lukt dit niet? Neem per mail contact op met ons via ons contactformulier.

Geen antwoord op je vraag? Neem contact met ons op!


Wij proberen je vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.

Naar contactformulier