Waar kan ik de Primera app downloaden?
Download de app via onderstaande knoppen op jouw mobiele apparaat. Of zoek de app op in de App Store of Google Play store.
Hoe maak ik een account aan?
Je kunt op verschillende manieren een account aanmaken in de Primera app.
Heb je al een Primera spaarpas?
Open dan de Primera app. Vul vervolgens jouw spaarpasnummer of e-mailadres, vul vervolgens je postcode en huisnummer in, die gekoppeld staan aan je Primera spaarpas. Als deze combinatie correct is, kun je verder met registreren en je overige gegevens invullen. Door op het gele pijltje te drukken, rond je jouw registratie af en heb je een account in de Primera app waar je Primera spaarpas aan is gekoppeld.
Let op: het e-mailadres moet overeenkomen met het e-mailadres dat gekoppeld is aan je fysieke spaarpas. Twijfel je of je een mailadres hebt gekoppeld? Gebruik dan het spaarpasnummer van je fysieke spaarpas. Indien je toch een mailadres invoert dat niet gekoppeld is aan een spaarpas, maakt de app automatisch een nieuwe pas voor je aan.
Heb je al een Primera spaarpas, maar kan je niet registreren?
Misschien ben je verhuisd en is je postcode of huisnummer niet aangepast. Probeer dan te registreren met jouw oude postcode of huisnummer. Kun je dan nog niet registreren? Neem dan contact op met onze
klantenservice.
Heb je geen Primera spaarpas?
Vul jouw e-mailadres in dat jij voor jouw account wil gebruiken. Vul deze informatie aan met jouw overige gegevens, maak een wachtwoord aan en rond je registratie af door op het gele pijltje te drukken. Hiermee krijg je een eigen digitale Primera spaarpas toegekend, waar je direct gebruik van kunt maken!
Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe kan ik weer inloggen?
Geen probleem, dat kan gebeuren! Ga naar de inlogpagina van de Primera app en vul jouw e-mailadres in, maar laat het wachtwoordveld leeg. Druk vervolgens op 'Wachtwoord vergeten?'. We sturen je dan binnen enkele minuten een mail met een tijdelijk wachtwoord waarmee je weer in kunt loggen. In de Primera app kun je vervolgens je wachtwoord aanpassen. Als je de mail niet hebt ontvangen, kijk dan ook even in je spambox.
Lukt dit niet? Neem per mail contact op met onze klantenservice.
Ik heb al een spaarpas, hoe kan ik hiermee inloggen in de Primera app?
Stap 1: Download de Primera app.
Stap 2: Vul je spaarpasnummer of e-mailadres in. Tip: je kunt ook de barcode van je spaarpas scannen!
Stap 3: Vul ter controle je bijbehorende postcode en huisnummer in.
Stap 4: Controleer je persoonlijke gegevens en ga akkoord met de voorwaarden.
Stap 5: Je spaarpas is geregistreerd.
Let op: het e-mailadres moet overeenkomen met het e-mailadres dat gekoppeld is aan je fysieke spaarpas. Twijfel je of je een mailadres hebt gekoppeld? Gebruik dan het spaarpasnummer van je fysieke spaarpas. Indien je toch een mailadres invoert dat niet gekoppeld is aan een spaarpas, maakt de app automatisch een nieuwe pas voor je aan.
Lukt het niet om te registreren? Dan kan het zo zijn dat je misschien verhuisd bent en je postcode of huisnummer niet aangepast is. Probeer dan te registreren met jouw oude postcode of huisnummer. Kan je dan nog niet registreren? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Ik heb nog geen spaarpas, hoe kan ik dan een account aanmaken in de Primera app?
Stap 1: Download de Primera app.
Stap 2: Vul je e-mailadres in.
Stap 3: Vul je persoonlijke gegevens in en ga akkoord met de voorwaarden.
Stap 4: Je hebt nu een digitale spaarpas.
Wil je ook een fysieke spaarpas? Vraag deze dan eerst aan in een Primera winkel en koppel je fysieke spaapas daarna in de app. Het is niet mogelijk om een digitale spaarpas aan een fysieke spaarpas te koppelen.
Ik heb een Primera spaarpas aangevraagd in de Primera app, kan ik deze omruilen voor een fysieke pas?
Dat is niet mogelijk. Je kunt een digitale Primera spaarpas die is aangemaakt in de Primera app niet omruilen of koppelen aan een fysieke pas.
Bij het aanmaken van een account kan ik mijn geboortedatum niet goed instellen, hoe kan ik dit oplossen?
iOS
Op iOS apparaten kan het zijn dat je geboortedatum steeds verspringt als je je geboortedatum invult. Dat heeft te maken met het feit dat je geen Primera spaarpas aan kan vragen als je nog geen 18 bent. Vul daarom eerst je geboortejaar in, dan je geboortemaand en dan je geboortedag, zodat de geboortedatum niet onder de 18 jaar komt.
Android
Op Android kun je door middel van een kalender jouw geboortedatum kiezen. Je hoeft dit niet per maand terug te scrollen, dat zou erg veel werk zijn. Druk in de kalender eerst op het jaartal en kies jouw geboortejaar. Daarna kun je de maand en dag eenvoudig kiezen.
Ik krijg tijdens het registreren de foutmelding “Combinatie wordt niet herkend”, hoe kan ik dit oplossen?
Als je deze melding krijgt, betekent dat dat de postcode en het huisnummer die je hebt ingevuld in combinatie met het spaarpasnummer of e-mailadres niet bekend zijn in ons systeem. Dat kan bijvoorbeeld komen doordat je bent verhuisd of doordat je een typefout hebt gemaakt bij het invoeren van je spaarpasnummer of gegevens. Controleer daarom eerst of je gegevens kloppen. Ben je verhuisd? Gebruik dan jouw oude postcode en huisnummer. Jouw postcode en huisnummer kun je bij de volgende stap aanpassen naar je nieuwe adres.
Lukt dit niet? Neem dan contact op met onze klantenservice. We helpen je graag verder.
Wil je weten hoe de Primera spaarpas werkt? Kijk dan bij de veelgestelde vragen over de Primera spaarpas.
Het spaarpasnummer in de app komt niet overeen met mijn fysieke spaarpas. Hoe kan dit?
Je hebt dan waarschijnlijk in de app een nieuw account aangemaakt. Je kunt dit oplossen door uit te loggen in de app. Open dan de Primera app opnieuw. Vul jouw spaarpasnummer van het fysieke pasje in, vul vervolgens je postcode en huisnummer in, die gekoppeld staan aan je Primera spaarpas. Als deze combinatie correct is, kun je verder met registreren en je overige gegevens invullen. Door op het gele pijltje te drukken, rond je jouw registratie af en heb je een account in de Primera app waar je Primera spaarpas aan is gekoppeld.
Kan ik mijn spaarpas wijzigen in een andere spaarpas in de app?
Dat is helaas niet mogelijk. Bij ieder account in de Primera app hoort een Primera spaarpas, die niet gewijzigd kan worden zodra het account is geregistreerd. Wil je een nieuwe spaarpas aanvragen of wil je een andere spaarpas in gebruik nemen die je al in je bezit hebt? Maak dan een nieuw account aan in de app.
Kan ik meerdere Primera spaarpassen toevoegen in de app of kan ik een spaarpas koppelen aan meerdere accounts in de app?
Dit is niet mogelijk. Bij ieder account in de Primera app hoort één Primera spaarpas. Aan een Primera spaarpas kan ook maar één account gekoppeld worden.
Ik heb meer dan 240 punten, maar ik zie geen voucher. Hoe kan dat?
Bij het behalen van 240 punten krijg je wel een melding dat jij jouw spaardoel hebt gehaald, maar hiervoor wordt geen voucher uitgekeerd. Je kunt jouw punten wel direct verzilveren voor een 1/5 Staatslot of 3,00 waardebon in de Primera winkel zodra je 240 punten hebt. Hier is geen voucher voor nodig.
Waar vind ik het puntensaldo van de wenskaart spaaractie?
Het saldo van de wenskaart spaaractie vind je onder het stempel icoontje in de app. Dit icoontje kun je vinden op startpagina van de app (de pagina met het huisje).
Is het mogelijk om mijn Primera spaarpas direct te tonen bij het openen van de Primera app?
Dat is zeker mogelijk. Deze functie vind je door op de drie bolletjes rechtsonderin de Primera app te drukken, naar 'Instellingen' te gaan en de knop onder 'Primera spaarpas' aan te zetten. Jouw spaarpas opent dan voortaan direct bij het openen van de Primera app. Handig!
Hoe kan ik een voucher inwisselen?
Vouchers die jij in jouw Primera app ziet, zijn al geactiveerd. Je hoeft hier zelf niets voor te doen. Een voucher voor korting in de winkel kun je gewoon aan de kassa tonen. Heb je een voucher voor Primera.nl? Vul deze dan in tijdens het afrekenen van je bestelling op Primera.nl. Dit kan in het winkelmandje, in het veld kortingscode. Klik vervolgens op het plusje en de korting wordt van jouw bestelling afgehaald.
Hoe werkt het Primera Krasspel?
Eén keer per 24 uur mogen spaarpasklanten gratis krassen in de Primera app! In het Primera Krasspel staan drie grijze vakjes naast elkaar. Kras met je vinger over het plaatje om te zien wat eronder verschuilt. Kras jij 3 dezelfde plaatjes? Dan win je de prijs die op deze afbeelding staat. Gefeliciteerd!
Heb je niets gewonnen? Niet getreurd. Open de volgende dag de Primera app weer en probeer het opnieuw!
Waar vind ik mijn gewonnen prijs terug?
Waar je jouw gewonnen prijs terugvindt, hangt af van de prijs die je wint.
1. Primera punten
Heb je Primera punten gewonnen? Dan worden deze automatisch, binnen enkele minuten, bijgeschreven op jouw spaarpasnummer. Het nieuwe saldo zie je dan ook meteen in de Primera app.
2. Een product in de Primera winkel
Heb je (korting op of gratis) een product in de Primera winkel gewonnen? Dan wordt er voor jou automatisch een voucher aangemaakt waarmee je jouw prijs in de winkel op kan halen. De voucher vind je onder het kopje 'spaarpasklanten' door te drukken op het kaartje onderin de app.
3. Een product op Primera.nl
Heb je (korting op) een product op Primera.nl gewonnen? Dan wordt er voor jou automatisch een code aangemaakt waarmee je deze prijs kan claimen op Primera.nl. Vul deze dan in tijdens het afrekenen. Dit kan in het winkelmandje, in het veld kortingscode. De code vind je onder het kopje 'spaarpasklanten' door te drukken op het kaartje onderin de app.
Hoe lang blijft mijn gewonnen prijs geldig?
- Primera Keuze cadeaukaart voucher: 1 maand geldig vanaf de gewonnen datum. Als je de Primera Keuze cadeaukaart binnen deze maand ophaalt met jouw voucher, wordt de kaart zelf daarna onbeperkt geldig.
- Primera punten: 12 maanden geldig vanaf de gewonnen datum.
- Vouchers voor een product in de Primera winkel: 1 maand geldig vanaf de gewonnen datum.
- Kortingscode voor Primera.nl: 1 maand geldig vanaf de gewonnen datum.
In principe zijn dus alle vouchers 1 maand geldig, behalve Primera punten, die blijven 12 maanden geldig.
Hoe vaak kan ik meespelen met het Primera Krasspel?
Je mag één keer per 24 uur krassen in de Primera app. Als je iedere dag de Primera app bezoekt, kun je dus ook iedere dag blijven krassen! Weet je niet zeker hoe lang het geleden is dat je voor het laatst gekrast hebt? Open dan het kraskaart tabje in de Primera app. Als jouw laatste poging nog geen 24 uur geleden is, laat een teller zien hoe lang het nog duurt voor je het nog eens kan proberen.
Ik heb drie dezelfde vakjes open gekrast, maar geen prijs ontvangen. Hoe komt dit?
Neem in dit geval contact op met onze
klantenservice. We zullen het dan voor je uitzoeken en, indien nodig, contact met je opnemen.
Hoe kan ik mijn mailadres wijzigen?
Helaas is het wijzigen van je mailadres niet mogelijk. Neem hiervoor contact op met de klantenservice.
Wat zijn de algemene voorwaarden en de disclaimer van het Primera Krasspel?
De algemene voorwaarden van het Primera Krasspel vind je
hier. Wil je meer weten over de disclaimer, bekijk deze
hier.