Meestgestelde vragen coronavirus
Coronamaatregelen
De meeste winkels zijn alleen open voor pakketservice, gelddiensten, afhalen in de winkel of andere essentiële diensten. Op primera.nl/winkels vind je de Primera winkel bij jou in de buurt en kun je terugvinden op welke manier we je nog wél kunnen helpen.
De meeste winkels met een PostNL of DHL servicepunt zijn open voor het versturen en ontvangen van brieven en postpakketten. Kijk op primera.nl/winkels of de winkel bij jou in de buurt nog geopend is voor deze dienst.
De meeste winkels zijn alleen open voor pakketservice, gelddiensten, afhalen in de winkel of andere essentiële diensten. Op primera.nl/winkels vind je de Primera winkel bij jou in de buurt en kun je terugvinden op welke manier we je nog wél kunnen helpen.
Nee, dat is helaas tijdelijk niet mogelijk. De meeste winkels bieden wel lokaal afhaal- en/of bezorgservice aan. Via primera.nl/winkels vind je de winkel bij jou in de buurt die deze dienst aanbiedt.
Nee, dat is helaas tijdelijk niet mogelijk.
Raadpleeg de website van PostNL om te kijken welke PostNL punten er bij jou in de buurt nog geopend zijn.
Zodra de lockdown wordt opgeheven door de overheid hopen we weer volledig open te mogen. Houd deze pagina in de gaten voor updates. Tot die tijd helpen we je graag met afhalen in de winkel of onze thuisbezorgservice.
Nee, dat is helaas niet mogelijk. Deze bestelling kun je laten thuisbezorgen via PostNL/DHL. Wil je een ander product afhalen in de winkel, dat kan wel! Lees op primera.nl/kooplokaal alles over bestellen en afhalen bij jouw Primera winkel.
Bestellen bij jouw Primera winkel
Op primera.nl/winkels vind je de Primera winkel bij jou in de buurt die afhaal- en/of bezorgservice aanbiedt, inclusief contactgegevens. Je kunt je bestelling telefonisch of per mail doorgeven aan de Primera winkel.
Neem contact op met de Primera winkel waar je de bestelling hebt geplaatst. De contactgegevens vind je op primera.nl/winkels.
Neem contact op met de Primera winkel bij jou in de buurt. De contactgegevens vind je op primera.nl/winkels.
Afhalen
Lees op primera.nl/kooplokaal alles over bestellen en afhalen bij jouw Primera winkel.
We hanteren de wettelijke richtlijnen en houden minimaal 4 uur tussen bestellen en het moment van afhalen aan.
Nee, het afhalen bij de winkel bij jou in de buurt is kosteloos.
Ja, dat is mogelijk. We adviseren je dit wel even van tevoren te melden bij de Primera winkel. Er kan gevraagd worden om een ID-bewijs bij het afhalen.
Indien je telefonisch hebt besteld, wordt je bestelling direct bevestigd. Je ontvang geen extra bevestiging. Twijfel je of de bestelling goed is doorgekomen? Neem contact op met de Primera winkel waar je de bestelling hebt geplaatst. De contactgegevens vind je op primera.nl/winkels.
Thuisbezorgen
Dit is per winkel verschillend. Neem hiervoor contact op met de Primera winkel bij jou in de buurt die bezorgservice aanbiedt. Op deze pagina vind je alle contactgegevens.
Bij thuisbezorgen maken de meeste winkels gebruik van een 'digitaal betaalverzoek'. Sommige winkels hebben ook een mobiel pinapparaat. Neem hiervoor contact op met de winkel bij jou in de buurt.
Op primera.nl/kooplokaal vind je alle informatie over onze afhaal- en bezorgservice.
Betalen
Dit verschilt per winkel. Neem contact op met de Primera winkel bij jou in de buurt. De contactgegevens vind je op primera.nl/winkels.
In de meeste gevallen is dit voor een lokale bestelling niet mogelijk. Neem contact op met de winkel bij jou in de buurt om dit na te vragen.
Spaarpas
Heb je een cadeautje van ons ontvangen voor bijvoorbeeld je verjaardag, omdat je 1 jaar spaarder bent of als onderdeel van de welkomstmail? Dan willen we je voor het verzilveren van je cadeautje (bijv. gratis shopper of extra punten) vragen om te wachten tot het moment waarop onze winkels weer volledige geopend zijn. Het cadeautje blijft tot die tijd geldig.
We proberen zoveel mogelijk je punten bij te schrijven op je spaarpas. Geef hiervoor je spaarpasnummer bij je bestelling en informeer bij de Primera winkel.
1. Primera punten
Heb je Primera punten gewonnen? Dan worden deze automatisch, binnen enkele minuten, bijgeschreven op jouw spaarpasnummer. Het nieuwe saldo zie je dan ook meteen in de Primera app.
2. Een product in de Primera winkel
Heb je (korting op of gratis) een product in de Primera winkel gewonnen? Dan wordt er voor jou automatisch een voucher aangemaakt waarmee je jouw prijs in de winkel op kunt halen, zodra onze winkels weer volledig geopend zijn. De voucher vind je onder het kopje 'spaarpasklanten', door te drukken op het kaartje onderin de app.
3. Een product op Primera.nl
Heb je (korting op) een product op Primera.nl gewonnen? Dan wordt er voor jou automatisch een code aangemaakt waarmee je deze prijs direct kan claimen op Primera.nl. Vul deze dan in tijdens het afrekenen. Dit kan in het winkelmandje, in het veld kortingscode. De code vind je onder het kopje 'spaarpasklanten' door te drukken op het kaartje onderin de app.
Kom je gespaarde Primera punten inwisselen in één van de Primera winkels, zodra de lockdown in Nederland is opgeheven.
Geen antwoord op je vraag? Neem contact met ons op!
We proberen je vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.
Vanaf zondag 20 december hebben veel Primera winkels de deuren gesloten, ook voor het ontvangen en versturen van brieven en postpakketen. Kijk op Primera.nl/winkels of de winkel bij jou in de buurt nog geopend is of bekijk de lokale Facebookpagina voor meer informatie.
Veel winkels helpen je wel graag met thuisbezorging. Bekijk hier welke Primera winkels deze service bieden. Als klant kun je vervolgens via het bestelformulier op Primera.nl, WhatsApp, telefonisch of per e-mail bestellen en de lokale winkel bezorgt je bestelling bij je thuis. Bekijk voor meer informatie Primera.nl/bezorgservice of neem contact op met één van de winkels die bij jou in de buurt thuisbezorgservice aanbiedt. Op deze pagina vind je een overzicht met contactgegevens of bekijk de lokale Facebookpagina.
Uiteraard hopen we je snel weer voor ons gehele assortiment te kunnen ontvangen in onze winkels. Tot die tijd staan we ook altijd voor je klaar via primera.nl.
Veel Primera winkels sluiten vanaf 20 december de deuren, ook voor het ontvangen en versturen van post. Een aantal winkels met een PostNL of DHL servicepunt blijven open voor het versturen en ontvangen van brieven en postpakketten. Bekijk hier de actuele status van jouw Primera winkel in de buurt.
Wat gebeurt er nu met mijn pakket?
Mocht blijken dat de winkel gesloten is en er nog pakketten liggen, dan haalt PostNL zoveel mogelijk pakketten op. Had je er zelf voor gekozen om je pakket daar op te halen? Dan gaat jouw pakket naar een PostNL-punt dat nog wél open is. Liefst één in de buurt natuurlijk, als daar nog plek is. Het nieuwe ophaalpunt zie je op track & trace.
Ligt je pakket bij ons omdat je de bezorger had gemist? Dan komen we nog een keer langs met je pakket. Op track & trace zie je wanneer de bezorger weer voor de deur staat.
Vanaf zondag 20 december hebben veel Primera winkels de deuren gesloten, ook voor het ontvangen en versturen van brieven en postpakketen, maar er zijn nog winkels die geopend zijn voor deze service. Kijk op Primera.nl/winkels of de winkel bij jou in de buurt nog geopend is of bekijk de lokale Facebookpagina voor meer informatie.
We raden je daarnaast aan om de website van PostNL te raadplegen om te kijken welke PostNL punten er bij jou in de buurt nog geopend zijn.
Mocht blijken dat de winkel gesloten is, dan haalt PostNL zoveel mogelijk pakketten op. Dan gaat jouw pakket naar een PostNL-punt dat nog wél open is. Liefst één in de buurt natuurlijk, als daar nog plek is. Het nieuwe ophaalpunt zie je op track & trace.
Houd de track & trace in de gaten voor de actuele status van je pakket. Houd vanwege de drukte rekening dat er enige vertraging kan zitten in de verwerking van de status. Zie je na 1 week geen wijzigingen? Dan blijft je pakket helaas liggen tot 7 dagen na heropening van het PostNL-punt bij Primera. Bekijk de website van PostNL voor meer informatie.
De meeste Primera winkels zijn sinds zondag 20 december 2020 gesloten, ook voor het ontvangen en versturen van post. Een aantal winkels met postbussen blijven open voor het ontvangen van post. Kijk op Primera.nl/winkels of de winkel bij jou in de buurt nog geopend is. Wanneer de winkel helemaal is gesloten, maakt PostNL d.m.v. een poster bij de winkel kenbaar waar de postbuspost afgehaald kan worden.
Nee, dat is helaas niet mogelijk. Voor de aankoop van producten, zoals tabak of Staatsloten, kun je t/m 10 februari niet terecht bij onze winkels, maar veel winkels helpen je graag lokaal met thuisbezorgen. Bekijk hier welke Primera winkels deze service bieden.
Als klant kun je vervolgens via het bestelformulier op Primera.nl, WhatsApp, telefonisch of per e-mail bestellen en de lokale winkel bezorgt je bestelling bij je thuis. Bekijk voor meer informatie Primera.nl/bezorgservice of neem contact op met één van de winkels die bij jou in de buurt thuisbezorgservice aanbiedt. Op deze pagina vind je een overzicht met contactgegevens of bekijk de lokale Facebookpagina.
De meeste Primera winkels hebben vanaf zondag 20 december de deuren gesloten. Kentekenoverschrijving valt onder een postale dienst, dus mogelijk dat de Primera winkel in de buurt ervoor heeft gekozen om deze dienst aan te blijven bieden. Kijk op Primera.nl/winkels of de winkel bij jou in de buurt nog geopend is.
Bancaire dienstverlening wordt in de maatregelen als essentieel gezien, echter hebben veel Primera winkels vanaf zondag 20 december de deuren gesloten. Mogelijk dat de Primera winkel in de buurt ervoor heeft gekozen om deze dienst aan te blijven bieden. Bekijk op Primera.nl/coronavirus of op Primera.nl/winkels de actuele status van jouw Primera winkel in de buurt.
De meeste Primera winkels hebben vanaf zondag 20 december de deuren gesloten. Mogelijk dat de Primera winkel in de buurt ervoor heeft gekozen om deze dienst aan te blijven bieden. Bekijk op Primera.nl/coronavirus of op Primera.nl/winkels de actuele status van jouw Primera winkel in de buurt.
Er zijn gemeentes die toestemming hebben verleend om deze dienst aan te blijven bieden in de Primera winkel, echter hebben veel Primera winkels vanaf zondag 20 december de deuren gesloten. Mogelijk dat de Primera winkel in de buurt ervoor heeft gekozen om deze dienst aan te blijven bieden. Bekijk op Primera.nl/coronavirus of op Primera.nl/winkels de actuele status van jouw Primera winkel in de buurt.
Veel winkels helpen je wel graag met thuisbezorging. Bekijk hier welke Primera winkels deze service bieden. Als klant kun je vervolgens via het bestelformulier op Primera.nl, WhatsApp, telefonisch of per e-mail bestellen en de lokale winkel bezorgt je bestelling bij je thuis. Bekijk voor meer informatie Primera.nl/bezorgservice of neem contact op met één van de winkels die bij jou in de buurt thuisbezorgservice aanbiedt. Op deze pagina vind je een overzicht met contactgegevens of bekijk de lokale Facebookpagina.
Het is helaas momenteel niet mogelijk om je bestelling van Primera.nl af te halen in een Primera winkel. Uiteraard kun je je bestelling gewoon thuis laten bezorgen of kies voor een digitale cadeaukaart. Deze ontvang je binnen enkele minuten in je mailbox en kun je gelijk gebruiken!
Op primera.nl staan we voor je klaar! Je kunt bij ons terecht voor cadeaus met naam & foto, cadeaukaarten en digitale cadeaukaarten. Digitale cadeaukaarten ontvang je binnen enkele minuten in je mailbox en zijn direct klaar voor gebruik!
Het is helaas niet mogelijk om je Primera (Keuze) Cadeaukaart op dit moment te verzilveren via een Primera winkel. Wel kun je de Primera (Keuze) Cadeaukaart inwisselen op primera.nl. Klik hier voor meer informatie over de verzilvering via Primera.nl.
Het is helaas niet mogelijk om je VVV bon of Boekenbon op dit moment te verzilveren via een Primera winkel of op Primera.nl. Kijk op de website van VVV of Boekenbon voor andere verzilverlocaties. Anders zien we je graag na 10 februari in een van onze Primera winkels!
Zover nu bekend, kunnen de winkels vanaf 10 februari 2021 weer volledig openen. Houd deze pagina in de gaten voor updates. Tot die tijd staan we voor je klaar via primera.nl of via thuisbezorging lokaal vanuit onze winkels.
1. Primera punten
Heb je Primera punten gewonnen? Dan worden deze automatisch, binnen enkele minuten, bijgeschreven op jouw spaarpasnummer. Het nieuwe saldo zie je dan ook meteen in de Primera app.
2. Een product in de Primera winkel
Heb je (korting op of gratis) een product in de Primera winkel gewonnen? Dan wordt er voor jou automatisch een voucher aangemaakt waarmee je jouw prijs in de winkel op kunt halen, zodra onze winkels weer volledig geopend zijn. De voucher vind je onder het kopje 'spaarpasklanten', door te drukken op het kaartje onderin de app.
3. Een product op Primera.nl
Heb je (korting op) een product op Primera.nl gewonnen? Dan wordt er voor jou automatisch een code aangemaakt waarmee je deze prijs direct kan claimen op Primera.nl. Vul deze dan in tijdens het afrekenen. Dit kan in het winkelmandje, in het veld kortingscode. De code vind je onder het kopje 'spaarpasklanten' door te drukken op het kaartje onderin de app.