Kunnen wij je helpen? 

Kies hieronder waar je vraag over gaat.

Selecteer een hoofdcategorie
Primera.nl bestelling
Zakelijk bestellen
Primera.nl account
Primera (Keuze) Cadeaukaart
Primera winkel
Diensten & Services in de winkel
Primera spaarpas
Primera app
Selecteer een subcategorie
Bestellen & ontvangen

Top 5 meestgestelde vragen

  • Kan ik mijn bestelling rechtstreeks als cadeau naar de ontvanger sturen? 

    Bij de bestellingen die per post worden verstuurd, kun je een afwijkend afleveradres invoeren. Hierdoor wordt je cadeau rechtstreeks naar de ontvanger verstuurd. Bij cadeaukaarten per e-mail kun je ervoor kiezen om deze als cadeau te versturen naar een ander mailadres.

  • Kan ik mijn bestelling nog wijzigen of annuleren? 

    Nadat we je bestelling ontvangen, gaan we direct aan de slag. Als je bestelling al is verwerkt, kunnen we geen wijzigingen meer doorvoeren. Cadeaukaarten per e-mail worden direct verzonden en kunnen daarom nooit worden gewijzigd of geannuleerd.

  • Wat moet ik doen als mijn bestelling onvolledig of beschadigd is bezorgd? 

    Neem zo snel mogelijk (uiterlijk binnen 14 dagen) contact op met ons via onderstaand contactformulier, dan kijken we samen naar een passende oplossing.

  • Ik heb mijn cadeaukaartbestelling ontvangen, maar de cadeaukaart werkt niet. Wat nu? 

    Heb je je cadeaukaart vandaag ontvangen? Dan moet je nog even geduld hebben. Je cadeaukaart wordt op de dag van ontvangst rond 19.00 uur automatisch geactiveerd. Check ook altijd het saldo even op de website van de betreffende partij.

  • Ik heb mijn bestelling niet ontvangen, wat nu? 

    Het kan voorkomen dat er wat vertraging is ontstaan bij de postbezorger. Heb je een track & trace code ontvangen, dan vind je daar de actuele status van de levering. Heb je een cadeaukaart per e-mail niet ontvangen? Check dan eerst even je spam box/ongewenste items.

Geen antwoord op je vraag? Neem contact met ons op!

Vul hieronder je gegevens in en stel jouw vraag. We proberen je vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.

Betaling

Top 5 meestgestelde vragen

  • Hoe betaal ik met een Primera (Keuze) Cadeaukaart? 
    1. Kies bij betaalmethode voor betalen met een Primera Keuze Cadeaukaart;
    2. Vul je kaartnummer (19-cijferig) en krascode* in het juiste invoerveld in;
    3. Je kunt het resterende bedrag met een andere Cadeaukaart of via iDEAL voldoen.
  • Kan ik meerdere Primera (Keuze) Cadeaukaarten gebruiken voor één bestelling? 

    Tijdens het betalen van je bestelling krijg je een melding indien je cadeaukaart niet voldoende saldo bevat. Je wordt vervolgens doorgewezenom het resterende bedrag te betalen. Je kunt hier vervolgens weer kiezen voor Primera cadeaukaart en zo het resterende bedrag betalen.

  • De betaling met mijn Primera (Keuze) Cadeaukaart lukt niet, hoe kan dit? 

    Heeft je kaart voldoende saldo? Klik hier om het saldo te checken. Controleer vervolgens goed of je zowel het cadeaukaartnummer én de krascode goed en volledig hebt ingevuld.

  • De betaling met mijn Primera (Keuze) Cadeaukaart is mislukt, ben ik nu mijn saldo kwijt? 

    Het bedrag wordt binnen een uur automatisch weer teruggestort op je cadeaukaart. Je kunt het saldo checken via onze saldochecker.

  • Kan ik achteraf betalen? 

    Je kunt cadeaukaarten en cadeaus met naam & foto achteraf betalen door te kiezen voor een betaling met creditcard. Het bedrag wordt namelijk gereserveerd op je creditcard, zodra je hebt besteld.

Geen antwoord op je vraag? Neem contact met ons op!

Vul hieronder je gegevens in en stel jouw vraag. We proberen je vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.

Levering

Top 5 meestgestelde vragen

  • Kan ik kiezen op welke dag mijn bestelling wordt bezorgd? 

    Bij bestellingen van cadeaukaarten per post kun je in het bestelproces, als je kiest voor verzending met track & trace, aangeven op welke datum je je bestelling wil laten bezorgen. Dit kan maximaal 2 weken later ingepland worden.

  • Wat zijn de verzendkosten van de producten? 

    Het verzenden van cadeaukaarten kost 1,95, ongeacht het aantal cadeaukaarten dat je bestelt. De verzendkosten bij cadeaus met naam & foto zijn afhankelijk van de grootte van het product dat je hebt gekozen. In het bestelproces zie je de verzendkosten voor jouw bestelling.

  • Kan ik mijn bestelling volgen? 

    Afhankelijk of je ervoor hebt gekozen om je bestelling te kunnen volgen, ontvang je in de verzendbevestiging de track & trace code vanaf 22.00 uur. We zijn voor de levering wel afhankelijk van PostNL en/of DHL.

  • Wat moet ik doen als mijn bestelling onvolledig of beschadigd is bezorgd? 

    Neem zo snel mogelijk (uiterlijk binnen 14 dagen) contact op met ons via onderstaand contactformulier, dan kijken we samen naar een passende oplossing.

  • Ik heb mijn bestelling niet ontvangen, wat nu? 

    Het kan voorkomen dat er wat vertraging is ontstaan bij de postbezorger. Heb je een track & trace code ontvangen, dan vind je daar de actuele status van de levering. Heb je een cadeaukaart per e-mail niet ontvangen? Check dan eerst even je spam box/ongewenste items.

Geen antwoord op je vraag? Neem contact met ons op!

Vul hieronder je gegevens in en stel jouw vraag. We proberen je vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.

Ruilen & retourneren

Top 5 meestgestelde vragen

  • Kan ik mijn bestelling ruilen of retourneren? 

    Het recht op herroeping geldt niet voor cadeaus met naam en foto, cadeaukaarten en digitale cadeaukaarten. Binnen dit assortiment is er één uitzondering, namelijk voor de Sony PlayStation codes, dit geldt niet voor de Plus codes. 

  • Mijn bestelling is onvolledig of beschadigd geleverd, wat nu? 

    Neem dan zo snel mogelijk na de ontdekking contact op met ons via onderstaand contactformulier, dan kijken we samen naar een oplossing. We willen natuurlijk wel dat je tevreden bent!

  • Hoe kan ik mijn product retourneren? 

    Stuur je pakketje dan, samen met de pakbon of bestelbevestiging, naar het volgende adres:

    Coöperatie Primera b.a.
    T.a.v. Retouren Primera.nl
    Antwoordnummer 14307 
    4180 ZX GELDERMALSEN

    Stuur je ook even een mailtje naar ons via onderstaand contactformulier, zodat we weten dat je bestelling retour komt?

  • Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren? 

    Je ontvangt zo snel mogelijk het aankoopbedrag (inclusief verzendkosten) terug, maar uiterlijk binnen 7 dagen na de ontbinding van de overeenkomst. We betalen je terug via de betaalmethode waarmee je hebt betaald.

  • Hoe word ik terugbetaald? 

    We betalen je terug via de betaalmethode waarmee je hebt betaald. Heb je betaald met een Primera (Keuze) Cadeaukaart, dan ontvang je van ons per e-mail een nieuwe Primera (Keuze) Cadeaukaart.

Geen antwoord op je vraag? Neem contact met ons op!

Vul hieronder je gegevens in en stel jouw vraag. We proberen je vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.

Selecteer een subcategorie
Offerte

Top 5 meestgestelde vragen

  • Kan ik een offerte opvragen of wijzigen?  

    Wil je meerdere cadeaukaarten bestellen? Of wil je jouw bestelling compleet maken met een gepersonaliseerde kaart en/of verpakking? Vraag dan vrijblijvend een offerte aan via Offerte aanvragen.

  • Kan ik achteraf betalen? 

    Het is in principe niet mogelijk om achteraf te betalen, tenzij hier andere afspraken over worden gemaakt met de zakelijke afdeling. Het is mogelijk om via bankoverschrijving de betaling te voldoen.

  • Kan ik korting krijgen? 

    Het is in principe niet mogelijk om korting te krijgen, tenzij hier andere afspraken over worden gemaakt met de zakelijke afdeling. Neem hiervoor contact op via zakelijk@primera.nl.

  • Kunnen de cadeaukaarten op verschillende adressen worden geleverd? 

    Het leveren op verschillende huisadressen is mogelijk vanaf 100 stuks. De adressen dienen aangeleverd te worden in Excel, beveiligd met een wachtwoord via zakelijk@primera.nl.

  • Hoe kan ik de offerte goedkeuren? 

    Wanneer u een offerte heeft ontvangen wordt in de mail aangegeven dat u in uw account kunt inloggen om de bestelling te plaatsen. Na inloggen staat onderaan de pagina een button ‘verder met bestellen’. U komt dan direct bij de check-out om uw gegevens in te vullen en een betalingswijze te kiezen.

Geen antwoord op je vraag? Neem contact met ons op!

Vul hieronder je gegevens in en stel jouw vraag. We proberen je vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.

Bestellen

Top 5 meestgestelde vragen

  • Hoe kan ik de cadeaukaarten personaliseren? 

    Het personaliseren van de Primera Keuze Cadeaukaart is enkel mogelijk vanaf 100 stuks. De kosten hiervoor zijn €1,75 per stuk. Digitale Primera Keuze Cadeaukaarten kunnen gepersonaliseerd worden met eigen tekst en afbeelding/logo vanaf 50 stuks.

  •  Wat is de status van mijn bestelling? 

    Nadat je een bestelling hebt geplaatst, ontvang je binnen een paar minuten per e-mail de bestelbevestiging. We gaan dan direct aan de slag met je bestelling. Zodra we je bestelling hebben verstuurd, krijg je hiervan ook een mail.

  • Kan ik een persoonlijke boodschap toevoegen aan mijn bestelling? 

    Bij bestellingen van cadeaukaarten en digitale codes kun je een persoonlijke boodschap toevoegen. 

  • Ik heb mijn cadeaukaartbestelling ontvangen, maar de cadeaukaart werkt niet. Wat nu? 

    Heb je je cadeaukaart vandaag ontvangen? Dan moet je nog even geduld hebben. Je cadeaukaart wordt op de dag van ontvangst rond 19.00 uur automatisch geactiveerd. Check ook altijd het saldo even op de website van de betreffende partij.

  • Waar vind ik de factuur van mijn bestelling? 

    In de bijlage van je bestelbevestiging die je per mail hebt ontvangen, vind je de factuur. Je kunt de factuur van je bestelling ook altijd terugvinden in je Primera.nl account.

Geen antwoord op je vraag? Neem contact met ons op!

Vul hieronder je gegevens in en stel jouw vraag. We proberen je vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.

Betaling

Top 5 meestgestelde vragen

  • Hoe betaal ik via een bankoverschrijving? 
    Als je hebt gekozen voor betaling via bankoverschrijving willen wij je voor een goede verwerking van je bestelling vragen om het betalingskenmerk in de omschrijving van de overboeking te vermelden. Hiermee kan de betaling sneller afgehandeld worden. Bestellingen met betaling via bankoverschrijving hebben 1 dag extra verwerkingstijd.
    Let op, ons rekeningnummer is ondergebracht bij Buckaroo.
  • Mijn betaling lukt niet, wat nu? 

    Het kan zijn dat er tijdelijk problemen zijn bij je bank- of creditcardmaatschappij. Probeer het daarom op een later tijdstip nog eens.

  • Kan ik achteraf betalen? 

    Het is in principe niet mogelijk om achteraf te betalen, tenzij hier andere afspraken over worden gemaakt met de zakelijke afdeling. Het is mogelijk om via bankoverschrijving de betaling te voldoen.

  • Hoe kan ik betalen? 

    Je kunt bij ons op verschillende manieren betalen. Je bestelling van cadeaukaarten en cadeaus met naam & foto kun je betalen met iDEAL, creditcard, via een bankoverschrijving of met de Primera (Keuze) Cadeaukaart.Cadeaukaarten die je per e-mail ontvangt, kun je niet betalen met creditcard.

  • Waar vind ik de factuur van mijn bestelling? 

    In de bijlage van je bestelbevestiging die je per mail hebt ontvangen, vind je de factuur. Je kunt de factuur van je bestelling ook altijd terugvinden in je Primera.nl account.

Geen antwoord op je vraag? Neem contact met ons op!

Vul hieronder je gegevens in en stel jouw vraag. We proberen je vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.

Levering

Top 5 meestgestelde vragen

  • Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben? 

    Heb je een groot aantal cadeaukaarten of een groot cadeaubesteld, dan wordt dit geleverd via de pakketpost. Ben je niet thuis, dan wordt het pakket doorgaans bij een van je buren aangeboden en wordt er een berichtje achtergelaten in je brievenbus.

  • Hoe snel ontvang ik mijn bestelling? 

    Voor cadeaukaarten geldt: op werkdagen (maandag t/m vrijdag) voor 16.00 uur besteld en betaald, dezelfde dag verstuurd met PostNL. Veel cadeaukaarten kun je ook per e-mail ontvangen. Deze ontvang je na het plaatsen van je bestelling binnen enkele minuten in je mailbox.

  • Kan ik mijn bestelling volgen? 

    Afhankelijk of je ervoor hebt gekozen om je bestelling te kunnen volgen, ontvang je in de verzendbevestiging de track & trace code vanaf 22.00 uur. We zijn voor de levering wel afhankelijk van PostNL en/of DHL.

  • Kan ik kiezen op welke dag mijn bestelling wordt bezorgd? 

    Bij bestellingen van cadeaukaarten per post kun je in het bestelproces, als je kiest voor verzending met track & trace, aangeven op welke datum je je bestelling wil laten bezorgen. Dit kan maximaal 2 weken later ingepland worden.

  • Hoe wordt mijn bestelling verstuurd?  

    We werken voor cadeaukaarten samen met PostNL. Je kunt bij veel cadeaukaarten ook de keuze maken om deze per e-mail te ontvangen. Je ontvangt deze binnen enkele minuten na het plaatsen van je bestelling in je mailbox! Bestellingen van cadeaus met naam & foto versturen we via DHL.

Geen antwoord op je vraag? Neem contact met ons op!

Vul hieronder je gegevens in en stel jouw vraag. We proberen je vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.

Selecteer een subcategorie
Account aanmaken

Top 2 meestgestelde vragen

  • Hoe maak ik een 'Mijn Primera' account aan? 

    Ben je nieuw bij Primera? Dan kun je na het bestellen eenvoudig een account aanmaken. Wil je al eerder een account aanmaken, ga dan rechts bovenin naar "Mijn Primera". Kies vervolgens voor "Account aanmaken" en volg de stappen.

  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu? 

    Je kunt altijd een nieuw wachtwoord aanvragen. Ga dan naar "Mijn Primera" en klik vervolgens op "Wachtwoord vergeten". Je ontvangt direct een e-mail met een link waarmee je een nieuw wachtwoord kunt instellen.

Geen antwoord op je vraag? Neem contact met ons op!

Vul hieronder je gegevens in en stel jouw vraag. We proberen je vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.

Gegevens wijzigen

Top 4 meestgestelde vragen

  • Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen voor 'Mijn Primera' op Primera.nl? 

    Om je gegevens van je Primera.nl account te wijzigen, log je eerst in bij 'Mijn Primera'. Vervolgens kom je op de pagina waar je jouw gegevens kunt inzien. Kies welke gegevens je wilt bewerken en klik op opslaan.

  • Voor welke doeleinden verzamelt en verwerkt Primera mijn persoonsgegevens? 

    We respecteren je privacy en zorgen ervoor dat de persoonlijke informatie die je met ons deelt vertrouwelijk wordt behandeld. Kijk voor meer informatie in ons Privacybeleid.

  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu? 

    Je kunt altijd een nieuw wachtwoord aanvragen. Ga dan naar "Mijn Primera" en klik vervolgens op "Wachtwoord vergeten". Je ontvangt direct een e-mail met een link waarmee je een nieuw wachtwoord kunt instellen.

  • Hoe verwijder ik "Mijn Primera" account? 

    Het is niet mogelijk om zelf je account te verwijderen. Wil je toch je account verwijderen, stuur dan een e-mail naar ons via onderstaand contactformulier. 

Geen antwoord op je vraag? Neem contact met ons op!

Vul hieronder je gegevens in en stel jouw vraag. We proberen je vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.

Account verwijderen

Meestgestelde vraag

  • Hoe verwijder ik "Mijn Primera" account?

    Het is niet mogelijk om zelf je account te verwijderen. Wil je toch je account verwijderen, stuur dan een e-mail naar onze klantenservice via onderstaand contactformulier.

Geen antwoord op je vraag? Neem contact met ons op!

Vul hieronder je gegevens in en stel jouw vraag. We proberen je vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.

Nieuwsbrief

Top 3 meestgestelde vragen

  • Hoe kan ik me inschrijven voor de Primera nieuwsbrief? 

    Schrijf je onderaan deze pagina onder het kopje 'Ontvang onze nieuwsbrief' in voor de Primera nieuwsbrief.

  • Ik wil geen Primera nieuwsbrief meer ontvangen, hoe schrijf ik me uit? 

    Uitschrijven voor de nieuwsbrief kan op primera.nl/afmelden of door onderaan één van onze nieuwsbrieven op ‘Afmelden’ te klikken.

  • Hoe kan ik mijn mailadres voor de Primera nieuwsbrief aanpassen? 

    Om je mailadres voor de Primera nieuwsbrief aan te passen, kun je de wijziging via onderstaand contactformulier doorgeven aan onze klantenservice. Heb je een Primera account, dan kun je in je "Account" je e-mailadres zelf aanpassen.

Geen antwoord op je vraag? Neem contact met ons op!

Vul hieronder je gegevens in en stel jouw vraag. We proberen je vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.

Selecteer een subcategorie
Saldo controleren

Top 2 meestgestelde vragen

  • Wat is het saldo van mijn cadeaukaart? 

    Het saldo van je Primera (Keuze) Cadeaukaart en vele andere cadeaukaarten kun je controleren via onze saldochecker.

  • Ik kan mijn saldo niet controleren, hoe komt dat? 

    Van een aantal cadeaukaarten kun je het saldo niet controleren via Primera.nl. Je kunt het saldo van deze cadeaukaarten checken via de website van de betreffende partij. 

Geen antwoord op je vraag? Neem contact met ons op!

Vul hieronder je gegevens in en stel jouw vraag. We proberen je vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.

Verzilveren

Top 5 meestgestelde vragen

  • Ik heb een Primera Keuze Cadeaukaart ontvangen, hoe kan ik deze gebruiken? 

    Als je een Primera Keuze Cadeaukaart hebt ontvangen, dien je deze eerst om te wisselen voor een cadeaukaart van de winkel waar je deze wil besteden. Dat kan zowel op Primera.nl, als bij alle Primera winkels.

  • Moet ik het bedrag op mijn Primera (Keuze) Cadeaukaart in één keer besteden? 

    Je kunt de Primera (Keuze) Cadeaukaart in delen besteden. Je hoeft het bedrag dus niet in één keer op te maken.

  • Ik probeer mijn Primera (Keuze) Cadeaukaart te gebruiken in een andere winkel, maar daar wordt aangegeven dat de code onjuist is. Hoe kan dat? 

    Voordat je het tegoed op je Primera (Keuze) Cadeaukaart bij een andere winkel of webshop kan besteden (zoals Bol.com), dien je deze eerst omwisselen voor een cadeaukaart van de betreffende winkel of webshop. Hoe dat werkt, lees je hier.

  • Ik heb mijn cadeaukaartbestelling ontvangen, maar de cadeaukaart werkt niet? 

    Heb je je cadeaukaart vandaag ontvangen? Dan moet je nog even geduld hebben. Je cadeaukaart wordt op de dag van ontvangst rond 20.00 uur automatisch geactiveerd. Check hierna ook altijd het saldo even op de website van de betreffende partij.

  • Met welke cadeaukaarten kan ik bij Primera betalen? 

    Op Primera.nl kun je alleen betalen met de Primera (Keuze) Cadeaukaart.In onze Primera winkels kun je betalen met de Primera (Keuze) Cadeaukaart en de VVV cadeaukaart en Lees!Cadeau. Alle winkels accepteren ook de Boekenbon op het boekenassortiment.

Geen antwoord op je vraag? Neem contact met ons op!

Vul hieronder je gegevens in en stel jouw vraag. We proberen je vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.

Geldigheid

Meestgestelde vraag

  • Hoe lang is mijn cadeaukaart geldig? 

    De Primera (Keuze) Cadeaukaart is onbeperkt geldig* en in delen te besteden. De geldigheid van een cadeaukaart van andere partijen kun je controleren op de website van de betreffende partij. 

    * Heb je de Primera Keuze Cadeaukaart als prijs vanuit de loterij ontvangen? Deze cadeaukaarten zijn één of twee jaar geldig.

Geen antwoord op je vraag? Neem contact met ons op!

Vul hieronder je gegevens in en stel jouw vraag. We proberen je vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.

Pincode onleesbaar

Meestgestelde vraag

  • De pincode van mijn Primera Keuze Cadeaukaart is onleesbaar, wat nu? 

    Je kunt een Primera (Keuze) Cadeaukaart ook verzilveren in elke Primera winkel, daar heb je de pincode niet voor nodig. Kijk op Primera winkels voor een winkel bij jou in de buurt. Het is helaas tijdelijk niet mogelijk om de pincodes te kunnen achterhalen. We zijn hard bezig om dit zo snel mogelijk op te lossen.

Geen antwoord op je vraag? Neem contact met ons op!

Vul hieronder je gegevens in en stel jouw vraag. We proberen je vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.

Cadeaukaart werkt niet

Top 2 meestgestelde vragen

  • Ik heb mijn cadeaukaartbestelling ontvangen, maar de cadeaukaart werkt niet? 

    Heb je je cadeaukaart vandaag ontvangen? Dan moet je nog even geduld hebben. Je cadeaukaart wordt op de dag van ontvangst rond 20.00 uur automatisch geactiveerd. Check hierna ook altijd het saldo even op de website van de betreffende partij.

  • Ik probeer mijn Primera (Keuze) Cadeaukaart te gebruiken in een andere winkel, maar daar wordt aangegeven dat de code onjuist is. Hoe kan dat? 

    Voordat je het tegoed op je Primera (Keuze) Cadeaukaart bij een andere winkel of webshop kan besteden (zoals Bol.com), dien je deze eerst omwisselen voor een cadeaukaart van de betreffende winkel of webshop. Hoe dat werkt, lees je hier.

Geen antwoord op je vraag? Neem contact met ons op!

Vul hieronder je gegevens in en stel jouw vraag. We proberen je vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.

Selecteer een subcategorie
Contact opnemen met de winkel

Top 2 meestgestelde vragen

  • Waar zit de dichtstbijzijnde Primera winkel? 
    Op zoek naar een Primera winkel bij jou in de buurt? Ga dan naar onze winkelzoeker. Hier kun je op basis van je postcode of plaatsnaam de dichtstbijzijnde winkel zoeken.
  • Wat zijn de openingstijden en contactgegevens van de Primera winkels? 
    Ga naar onze winkelzoeker, zoek je winkel op plaatsnaam of postcode en klik op de betreffende Primera winkel. Op deze pagina vind je de actuele openingstijden en contactgegevens.

Geen antwoord op je vraag? Neem contact met ons op!

Vul hieronder je gegevens in en stel jouw vraag. We proberen je vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.

Bereikbaarheid/openingstijden

Meestgestelde vraag

  • Wat zijn de openingstijden en contactgegevens van de Primera winkels? 
    Ga naar onze winkelzoeker, zoek je winkel op plaatsnaam of postcode en klik op de betreffende Primera winkel. Op deze pagina vind je de actuele openingstijden en contactgegevens.

Geen antwoord op je vraag? Neem contact met ons op!

Vul hieronder je gegevens in en stel jouw vraag. We proberen je vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.

Assortiment

Top 3 meestgestelde vragen

  • Waar kan ik zien welke producten een Primera winkel verkoopt? 
    Veel assortimenten worden standaard in alle Primera winkels aangeboden. Wil je weten of een Primera winkel een specifiek product verkoopt? Neem dan contact op met de winkel. De contactgegevens van de Primera winkels vind je hier.
  • Waar kan ik zien wat de voorraad van een bepaald product in een Primera winkel is? 
    Het is niet mogelijk om via Primera.nl de voorraad in te zien van een bepaald product in een Primera winkel. Indien je de voorraad van een specifiek product wil weten, neem dan contact op met de winkel waar je dit wilt kopen. De contactgegevens van de Primera winkels vind je hier.
  • Met welke cadeaukaarten kan ik bij Primera betalen? 
    Op Primera.nl kun je alleen betalen met de Primera (Keuze) Cadeaukaart.In onze Primera winkels kun je betalen met de Primera (Keuze) Cadeaukaart en de VVV cadeaukaart en Lees!Cadeau. Sommige winkels accepteren ook de Boekenbon op het boekenassortiment.

Geen antwoord op je vraag? Neem contact met ons op!

Vul hieronder je gegevens in en stel jouw vraag. We proberen je vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.

Ruilen & retourneren

Meestgestelde vraag

  • Ik heb iets gekocht in een Primera winkel, maar ik wil dit ruilen/retourneren. Kan dat? 
    Je kunt hiervoor het beste contact opnemen met de Primera winkel waar je het hebt gekocht. De contactgegevens van de Primera winkels vind je hier.

Geen antwoord op je vraag? Neem contact met ons op!

Vul hieronder je gegevens in en stel jouw vraag. We proberen je vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.

Inname cadeaukaart

Top 4 meestgestelde vragen

  • Met welke cadeaukaarten kan ik bij Primera winkels betalen? 
    Op Primera.nl kun je alleen betalen met de Primera (Keuze) Cadeaukaart.In onze Primera winkels kun je betalen met de Primera (Keuze) Cadeaukaart en de VVV cadeaukaart en Lees!Cadeau.Sommige winkels accepteren ook de Boekenbon op het boekenassortiment.
  • Ik heb een Primera Keuze Cadeaukaart ontvangen, hoe kan ik deze gebruiken in de winkel? 
    Als je een Primera Keuze Cadeaukaart hebt ontvangen, dien je deze eerst om te wisselen voor een cadeaukaart van de winkel waar je deze wil besteden. Dat kan bij alle Primera winkels.
  • Ik probeer mijn Primera (Keuze) Cadeaukaart te gebruiken in een andere winkel, maar daar wordt aangegeven dat de code onjuist is. Hoe kan dat? 
    Voordat je het tegoed op je Primera (Keuze) Cadeaukaart bij een andere winkel of webshop kan besteden (zoals Bol.com), dien je deze eerst omwisselen voor een cadeaukaart van de betreffende winkel of webshop. Hoe dat werkt, lees je hier.
  • Kan ik bij Primera winkels betalen met een VVV cadeaukaart? 
    Ja, bij alle winkels kun je met een VVV cadeaukaart betalen. Sommige winkels kunnen er wel voor kiezen om bepaalde assortimenten uit te sluiten.

Geen antwoord op je vraag? Neem contact met ons op!

Vul hieronder je gegevens in en stel jouw vraag. We proberen je vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.

Klacht over een Primera winkel

Meestgestelde vraag

  • Ik heb een klacht over een Primera winkel, waar kan ik deze klacht indienen? 
    Het beste is om bij vragen en/of klachten contact op te nemen met de betreffende Primera winkel. De contactgegevens van de Primera winkels vind je hier.

Geen antwoord op je vraag? Neem contact met ons op!

Vul hieronder je gegevens in en stel jouw vraag. We proberen je vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.

Solliciteren

Meestgestelde vraag

Geen antwoord op je vraag? Neem contact met ons op!

Vul hieronder je gegevens in en stel jouw vraag. We proberen je vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.

Selecteer een subcategorie
Pasfotoservice

Top 4 meestgestelde vragen

  • Hoeveel kost het om pasfoto's te laten maken? 

    De prijzen voor het maken van pasfoto’s kan per winkel verschillen, omdat de prijzen zijn vastgelegd conform het marktgebied. Mijn advies is om even contact op te nemen met jouw Primera winkel om de prijs na te vragen. De telefoonnummers kun je terugvinden via onze winkelzoeker.

  • Bij welke winkels kan ik pasfoto's laten maken? 
    Veel Primera winkels bieden deze extra dienst aan. Wil je weten welke extra diensten de Primera winkel bij jou in de buurt aanbiedt? Ga dan naar onze winkelzoeker.
  • Kan ik een pasfoto laten maken voor mijn baby? 
    Dat is zeker mogelijk. Houd er hier wel rekening mee dat het hoofdje van de baby vastgehouden dient te worden door de fotograaf om een goede pasfoto te kunnen maken. 
  • Moet ik een afspraak maken om pasfoto's te laten maken? 
    Nee, je hoeft hiervoor geen afspraak te maken. Mocht dit wel je voorkeur hebben, dan kun je dit met de winkel zelf bespreken. 

Geen antwoord op je vraag? Neem contact met ons op!

Vul hieronder je gegevens in en stel jouw vraag. We proberen je vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden. 

Kentekenoverschrijving

Top 2 meestgestelde vragen

  • Bij welke winkels kan ik mijn kenteken over laten schrijven? 
    Veel Primera winkels bieden deze extra dienst aan. Wil je weten welke extra diensten de Primera winkel bij jou in de buurt aanbiedt? Ga dan naar onze winkelzoeker.
  • Kan ik in het weekend een kenteken laten overschrijven? 
    Op zaterdagen is dit zeker mogelijk. Niet elke Primera winkel is op zondag open. Wil je weten of de Primera winkel bij jou in de buurt op zondag open is? Ga dan naar onze winkelzoeker.

Geen antwoord op je vraag? Neem contact met ons op!

Vul hieronder je gegevens in en stel jouw vraag. We proberen je vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.

PostNL
  • Heb je een vraag met betrekking tot PostNL?

    We hebben geen inzicht in de gegevens van PostNL. Bij vragen over PostNL verwijzen we je daarom naar de klantenservice van PostNL via www.postnl.nl/klantenservice. Via deze weg kom je in contact met Daan, de robot chat van PostNL. Daan laat je zien welke contactopties er zijn, geeft een antwoord op je vraag of verbind je graag door. Heb je een klacht, dan kun je deze ook melden via de website van PostNL.

Gelddiensten

Top 3 meestgestelde vragen

  • In welke winkels is er een Geldmaat aanwezig? 
    Veel Primera winkels bieden deze extra dienst aan. Wil je weten welke extra diensten de Primera winkel bij jou in de buurt aanbiedt? Ga dan naar onze winkelzoeker.
  • Kan ik munten storten en/of opnemen bij de Primera's winkels? 
    Wilt u weten in waar u een muntautomaat kunt vinden? Kijk dan op de locatiewijzer. Selecteer bij 'alle diensten' op munten opnemen of munten storten. Wanneer u op een locatie klikt ziet u het adres en de openingstijden van de locatie. 
  • Bij welke winkels is er Western Union/Money Transfer aanwezig? 
    Veel Primera winkels bieden deze extra dienst aan. Wil je weten welke extra diensten de Primera winkel bij jou in de buurt aanbiedt? Ga dan naar onze winkelzoeker.

Geen antwoord op je vraag? Neem contact met ons op!

Vul hieronder je gegevens in en stel jouw vraag. We proberen je vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.

Overige diensten

Meestgestelde vraag

  • Welke Primera winkels hebben een ING Servicepunt, stomerijservice, DHL en/of OV-Chipkaart oplaadpunt? 
    Veel Primera winkels bieden lokaal extra diensten aan. Wil je weten welke extra diensten de Primera winkel bij jou in de buurt aanbiedt? Ga dan naar onze winkelzoeker.

Geen antwoord op je vraag? Neem contact met ons op!

Vul hieronder je gegevens in en stel jouw vraag. We proberen je vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.

Selecteer een subcategorie
Spaarpas aanvragen

Top 2 meestgestelde vragen

  • Wie kan er een Primera spaarpas aanvragen? 
    De spaarpas is gratis en kan door iedereen die 18 jaar of ouder is en woonachtig is in Nederland, worden aangevraagd.
  • Kan ik met mijn spaarpas ook inloggen op Primera.nl? 
    Het is niet mogelijk om Primera punten te sparen bij online bestellingen op Primera.nl. Het account dat je op Primera.nl hebt, staat los van het spaarprogramma.

Geen antwoord op je vraag? Neem contact met ons op!

Vul hieronder je gegevens in en stel jouw vraag. We proberen je vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.

Spaarpunten & Spaarstempels

Top 5 meestgestelde vragen

  • Hoe spaar ik Primera punten? 
    Om punten te kunnen sparen moet je je PrimeraPas bij een aankoop laten scannen of door een winkelmedewerker a.d.h.v. postcode + huisnummer of e-mailadres laten opzoeken in de kassa. Hoeveel punten je ontvangt hangt af van de artikelen die worden gekocht.
  • Waar kan ik mijn spaarsaldo zien? 

    Dit kun je op de bon zien, in nieuwsbrieven en in de Primera app.

  • Worden punten overgenomen van het oude naar het nieuwe spaarprogramma?

    Ja, de punten worden automatisch overgenomen.

  • Hoe spaar ik stempels? 
    Bij aankoop van een wenskaart ontvang je 1 stempel. Bij 7 stempels ontvang je een voucher voor een gratis wenskaart t.w.v. maximaal 2,50. Je wordt over de voortgang van het sparen op de hoogte gehouden per e-mail.
  • Waar kan ik stempels voor sparen? 

    Je kunt stempels sparen voor een 8e wenskaart gratis.

Geen antwoord op je vraag? Neem contact met ons op!

Vul hieronder je gegevens in en stel jouw vraag. We proberen je vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.

Je spaarpasnummer bestaat uit 13 cijfers.

Gegevens wijzigen

Top 2 meestgestelde vragen

  • Waar kan ik mijn klantgegevens aanpassen? 

    Dit kan in de winkel of via de Primera app.

  • Ik ben mijn e-mailadres vergeten, hoe kan ik deze wijzigen? 

    De meest eenvoudige manier is door naar een Primera winkel te gaan. Daar kan een winkelmedewerker direct het e-mailadres wijzigen. Je kunt ook contact opnemen via onze klantenservice. Binnen 1 werkdag wordt vervolgens het e-mailadres gewijzigd.

Geen antwoord op je vraag? Neem contact met ons op!

Vul hieronder je gegevens in en stel jouw vraag. We proberen je vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.

Je spaarpasnummer bestaat uit 13 cijfers.

Spaarpas verloren

Top 2 meestgestelde vragen

  • Mijn spaarpas is gestolen, verloren of beschadigd, wat nu? 

    Is je Primera spaarpas gestolen, ben je ‘m verloren of is hij beschadigd? Dat is zonde! Want met je pas profiteer je van veel extra voordeel. Je kunt daarom gratis een nieuwe spaarpas aanvragen in de Primera winkel. Of download handig en snel de app, dan heb je meteen een nieuwe pas.

    Bij een aanvraag van een nieuwe pas in de Primera winkel, wordt je oude pas geblokkeerd. In geval van diefstal raden we je aan daar direct melding van te maken bij een Primera winkel.

    Om jouw reeds gespaarde punten te kunnen behouden, dien je bij de registratie een postcode + huisnummer te hebben ingevuld. Alleen op basis van dit controlemiddel kunnen de Primera punten overgezet worden naar de nieuwe spaarpas.

    Bij twijfel behoudt Coöperatie Primera b.a. zich het recht voor om de Primera punten niet over te zetten op de nieuwe spaarpas, tenzij overtuigend tegenbewijs wordt aangereikt dat je als spaarpashouder de rechtmatige eigenaar van die Primera punten bent.

  • Ik heb een Primera spaarpas gevonden, waar kan ik die naartoe sturen?
    Heb je een Primera spaarpas gevonden? Ga dan naar de Primera winkel bij jou in de buurt of stuur de spaarpas op naar ons antwoordnummer (Antwoordnummer 14307, 4180 ZX GELDERMALSEN). Alvast bedankt namens de eigenaar!

Geen antwoord op je vraag? Neem contact met ons op!

Vul hieronder je gegevens in en stel jouw vraag. We proberen je vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.

Je spaarpasnummer bestaat uit 13 cijfers.

Spaarpas opzeggen

Meestgestelde vraag

  • Hoe kan ik mijn spaarpas opzeggen? 
    Je kunt hiervoor een mail sturen naar onze Klantenservice via onderstaand contactformulier o.v.v. jouw spaarpasnummer, voornaam, achternaam, e-mailadres.

Geen antwoord op je vraag? Neem contact met ons op!

Vul hieronder je gegevens in en stel jouw vraag. We proberen je vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.

Je spaarpasnummer bestaat uit 13 cijfers.

Selecteer een subcategorie
Account aanmaken

Top 5 meestgestelde vragen

  • Hoe kan ik me registreren of aanmelden voor de app? 

    Download eerst de Primera app in de App store of Google Play store. Als je al bekend bent, kun je inloggen met jouw gebruikersnaam en wachtwoord. Ben je nog niet bekend bij Primera? Dan dien je een account aan te maken.

  • Hoe kan ik me aanmelden voor het spaarprogramma? 

    Je kunt je in de winkel of via de vernieuwde Primera app aanmelden voor het spaarprogramma. 

  • Kan ik als bestaande klant me opnieuw aanmelden? 

    Als bestaande spaarder hoef je je niet opnieuw aan te melden. De gegevens, punten en stempels zijn automatisch overgezet naar het nieuwe spaarprogramma.

  • Ontvang ik bij het registreren in de app een nieuwe PrimeraPas? 

    Als je nog niet bekend bent bij Primera, dan ontvang je een nieuwe digitale PrimeraPas. Als je wel bekend bent, dan wordt de fysieke pas digitaal in de app toegevoegd en is het pasnummer dus gelijk.

  • Welke gegevens zijn verplicht bij het aanmelden en welke gegevens optioneel? 

    De onderstaande gegevens zijn verplicht: voornaam, achternaam, e-mail, geboortedatum, postcode en huisnummer (alleen in de winkel). De gegevens postcode, adres en het aanmelden voor de nieuwsbrief zijn optioneel en worden uitgevraagd via een e-mail die wordt verstuurd na de eerste aanmelding. Vul je deze gegevens in? Dan ontvang je 10 extra punten.

Geen antwoord op je vraag? Neem contact met ons op!

Vul hieronder je gegevens in en stel jouw vraag. We proberen je vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.

Je spaarpasnummer bestaat uit 13 cijfers.

Account wijzigen

Top 3 meestgestelde vragen

  • Waar kan ik mijn klantgegevens aanpassen? 

    Dit kan in de winkel of via de Primera app.

  • Welke gegevens kan ik in de winkel aanpassen? 

    In de winkel kun je alle gegevens wijzigen, dus voor-, achternaam, e-mail, geboortedatum, adres, postcode en het inschrijven op de nieuwsbrief.

  • Ik ben mijn e-mailadres vergeten, hoe kan ik deze wijzigen?

    De meest eenvoudige manier is door naar een Primera winkel te gaan. Daar kan een winkelmedewerker direct het e-mailadres wijzigen. Je kunt ook contact opnemen via onze klantenservice. Binnen 1 werkdag wordt vervolgens het e-mailadres gewijzigd.

Geen antwoord op je vraag? Neem contact met ons op!

Vul hieronder je gegevens in en stel jouw vraag. We proberen je vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.

Je spaarpasnummer bestaat uit 13 cijfers.

Account verwijderen

Meestgestelde vraag

  • Hoe kan ik mijn spaarpas opzeggen? 
    Je kunt hiervoor een mail sturen naar onze Klantenservice via onderstaand contactformulier o.v.v. jouw spaarpasnummer, voornaam, achternaam, e-mailadres.

Geen antwoord op je vraag? Neem contact met ons op!

Vul hieronder je gegevens in en stel jouw vraag. We proberen je vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.

Je spaarpasnummer bestaat uit 13 cijfers.