Wie kan er een Primera spaarpas aanvragen?
De spaarpas is gratis en kan door iedereen die 18 jaar of ouder is, worden aangevraagd.
Hoe spaar ik Primera punten?
Bij elke besteding van € 2,50 ontvang je 1 Primera punt. Met uitzondering van het volgende;
Je spaart 5 Primera punten bij:
-Cadeaukaarten
-De gelddiensten Money Transfer en Contante Rekening Betalen
Je spaart 1 Primera spaarpunten bij:
-Verzenden, ophalen of retourneren van een PostNL pakket. (Geen brieven of brievenbuspakket).
Er kunnen geen Primera punten gespaard worden op tabak, e-sigaretten, boeken, postzegels, e-vouchers (telefoon- en internettegoeden), vervoersbewijzen en VVV cadeaubonnen.
Momenteel is het alleen mogelijk om punten in de Primera winkels te sparen. Binnenkort wordt het sparen van punten ook mogelijk op primera.nl.
Hoe kan ik mijn gespaarde punten verzilveren?
Bij een spaarsaldo van 280 Primera punten kun je je gespaarde punten verzilveren voor een 1/5 Staatslot of voor een waardebon t.w.v. 3,50 (m.u.v. tabak en boeken). Wil je doorsparen voor een heel Staatslot of een Straatje 1/5 Staatsloten, dan kan dat ook. Je ontvangt in de winkel of in de Primera app een voucher die een bepaalde waarde heeft (1/5 Staatslot of een waardebon t.w.v. 3,50). Deze voucher heeft een geldigheid van 12 maanden vanaf datum uitgifte. Je voucher is gekoppeld aan jouw spaarpas.
Mijn Primera punten, wenskaart stempels, puzzelboekjes en/of tijdschriften stempels zijn weg, hoe kan dat?
Als jouw Primera punten plotseling verdwenen zijn, kan dat te maken hebben met een van de volgende oorzaken:
1. De punten zijn verlopen: Als een Primera spaarpas één jaar niet gebruikt is, wordt de pas geblokkeerd en de punten afgeschreven. Hierover word je per mail geïnformeerd indien je toestemming hebt gegeven om mail van Primera te ontvangen.
2. Er is een nieuwe pas aangevraagd: Wanneer jij jouw Primera spaarpas verloren bent en een nieuwe aanvraagt, wordt automatisch de oude pas geblokkeerd.
Als dit niet het probleem kan zijn, neem dan contact op met onze klantenservice.
De wenskaarten, puzzelboekjes of tijdschriften stempels vervallen per stempel na een half jaar. Het kan daarom zo zijn dat je van ons een e-mail ontvangt met daarin bijvoorbeeld 'nog 1 stempel te gaan en je hebt een gratis wenskaart' terwijl er mogelijk de volgende dag of een aantal dagen later een stempel is verlopen. Het recht op een gratis wenskaart vervalt hiermee.
Hoeveel spaarpunten heb ik?
Benieuwd hoeveel punten je hebt gespaard?
Klik hier voor de saldochecker. Handig: je spaarsaldo staat ook altijd op je kassabon en is uiteraard ook te vinden in de app.
Hoe kan ik sparen voor wenskaarten?
Bij elke wenskaart die je koopt, ontvang je een digitale stempel. Je ontvangt per losse kerstkaart en per Hallmark kerstbox* ook een stempel. Hoe vaker je dus iemand verrast met een wenskaart, hoe meer stempels je spaart.
Is je spaarkaart vol met 7 stempels? Dan ontvang je bij het volgende bezoek (minimaal 1 dag later) een wenskaart t.w.v. max 2,50 gratis!
Wil je weten hoeveel wenskaart stempels je al hebt? Download dan de Primera app en je hebt altijd inzicht in het aantal gespaarde stempels.
* M.u.v. de budget kerstboxen van 1,99. Hier ontvang je geen digitale stempel op. Bekijk hier de algemene voorwaarden van deze actie.
Hoe kan ik sparen voor puzzelboekjes?
Je spaart met je Primera spaarpas ook voor gratis puzzelboekjes. Bij elk puzzelboekje krijg je 1 digitale stempel. De actie is geldig op het gehele assortiment puzzelboekjes (Denksport, Keesing en Primera puzzelboekjes). Heb je 7 stempels gespaard? Dan krijg je het 8e puzzelboekje t.w.v. max. 3,49 gratis.
Wil je weten hoeveel puzzelboek stempels je al hebt? Download dan de Primera app en je hebt altijd inzicht in het aantal gespaarde stempels.
Hoe kan ik mijn gegevens aanpassen?
Heb je de Primera app? Dan kun je in de app zelf eenvoudig je adresgegevens wijzigen. Heb je alleen een fysieke spaarpas, dan is het niet mogelijk om de gegevens zelf te wijzigen. Maak daarom snel de Primera app aan en koppel je spaarpas. Wil je je e-mailadres wijzigen, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice via het
contactformulier.
Hoe kan ik mijn favoriete Primera winkel aanpassen?
De Primera winkel waar je de meeste aankopen hebt gedaan, wordt automatisch jouw favoriete winkel. Indien je bent verhuisd en een andere favoriete Primera winkel krijgt, wordt dit na een bepaalde periode, o.b.v. je aankopen automatisch aangepast.
Jouw favoriete Primera winkel heeft geen invloed op de verzilvering van punten of kortingsvouchers. Gespaarde punten en verkregen kortingsvouchers die aan jouw spaarpas zijn toegekend, zijn ook bij jouw nieuwe winkel te verzilveren.
Kan ik met mijn spaarpas ook inloggen op Primera.nl?
Het is niet mogelijk om Primera punten te sparen bij online bestellingen op Primera.nl. Het account dat je op Primera.nl hebt, staat los van het spaarprogramma. Als je nog geen account op Primera.nl hebt, kun je deze eenvoudig aanmaken via
'Mijn Primera'. Kies vervolgens voor
'Account aanmaken' en volg de stappen.
Kan ik met mijn spaarpas ook punten sparen op Primera.nl?
Het is momenteel niet mogelijk om Primera punten te sparen bij aankopen op Primera.nl, enkel in onze winkels.
Ik heb nog Primera zegels, kan ik die nog gebruiken?
Sinds 1 januari 2015 worden er geen spaarzegels meer uitgegeven en is het niet meer mogelijk om spaarboekjes te verzilveren of spaarzegels om te zetten naar Primera punten op je spaarpas.
Mijn spaarpas is gestolen, verloren of beschadigd, wat nu?
Is je Primera spaarpas gestolen, ben je ‘m verloren of is hij beschadigd? Dat is zonde! Want met je pas profiteer je van veel extra voordeel. Je kunt daarom gratis een nieuwe spaarpas aanvragen in de Primera winkel. Of download handig en snel de app, dan heb je meteen een nieuwe pas.
Bij een aanvraag van een nieuwe pas in de Primera winkel, wordt je oude pas geblokkeerd. In geval van diefstal raden we je aan daar direct melding van te maken bij een Primera winkel.
Om jouw reeds gespaarde punten te kunnen behouden, dien je bij de registratie een postcode + huisnummer te hebben ingevuld. Alleen op basis van dit controlemiddel kunnen de Primera punten overgezet worden naar de nieuwe spaarpas.
Bij twijfel behoudt Coöperatie Primera b.a. zich het recht voor om de Primera punten niet over te zetten op de nieuwe spaarpas, tenzij overtuigend tegenbewijs wordt aangereikt dat je als spaarpashouder de rechtmatige eigenaar van die Primera punten bent.
Kan ik Primera punten overdragen?
Primera punten zijn niet overdraagbaar. Wil je de Primera punten van een andere spaarder over laten zetten op jouw spaarpas, bijvoorbeeld in geval van overlijden, dan is dit niet mogelijk.
Hoe kan ik mijn spaarpas opzeggen?
Wil je geen gebruik meer maken van je Primera spaarpas en geen informatie meer ontvangen? Dat is jammer! Je kunt hiervoor een mail sturen naar onze Klantenservice via
het contactformulier o.v.v. jouw spaarpasnummer, voornaam, achternaam, e-mailadres. We maken dit dan voor je in orde.
Ik heb een Primera spaarpas gevonden, waar kan ik die naartoe sturen?
Heb je een Primera spaarpas gevonden? Ga dan naar de Primera winkel bij jou in de buurt of stuur de spaarpas op naar ons antwoordnummer (Antwoordnummer 14307, 4180 ZX GELDERMALSEN). Alvast bedankt namens de eigenaar!
Hoe kan ik mijn mailadres wijzigen?
Helaas is het wijzigen van je mailadres niet mogelijk. Neem hiervoor contact op met de klantenservice.
Voor welke doeleinden verzamelt en verwerkt Primera persoonsgegevens?
Bij Primera respecteren we de privacy van al onze klanten. Op elk moment. Of je nu in de winkel shopt of via de website. Ook als je meedoet aan het spaarprogramma wordt je persoonlijke informatie natuurlijk vertrouwelijk behandeld. Kijk voor meer informatie in ons
Privacybeleid.
Wat zijn de algemene voorwaarden van de Primera spaarpas?
De algemene voorwaarden die van toepassing zijn op de spaarpas kun je
hier bekijken.