Op dit moment is er een langere levertijd bij PostNL. Onze excuses voor het ongemak.

Meestgestelde vragen over de PrimeraPas 

Heb je een vraag over de PrimeraPas of de Primera app? Hieronder vind je antwoorden op de meestgestelde vragen. Staat je vraag er niet tussen? Stuur dan een mail naar info@primera.nl of bel ons op 085 - 48 66 236.

Wie kan er een PrimeraPas aanvragen?

Iedereen die 18 jaar of ouder is kan de PrimeraPas aanvragen. De PrimeraPas is gratis. 

Hoe spaar ik Primera punten?

Met de PrimeraPas spaar je bij bijna elke aankoop punten voor een Primera Cadeaukaart. Je spaart punten door je PrimeraPas bij het afrekenen de laten scannen. We voegen het aantal punten dan automatisch toe aan je saldo. Op dit moment is het alleen mogelijk om punten in de Primera winkels te sparen. Binnenkort wordt het sparen van punten ook mogelijk op primera.nl.

Hoeveel spaarpunten je ontvangt hangt af van het product dat je koopt. Boeken en tabak zijn uitgesloten van sparen met de PrimeraPas. Je gespaarde punten blijven 1 jaar geldig. Hoe meer punten je spaart, hoe hoger het saldo. Wissel je de punten niet in, maar spaar je langer door? Dan levert je dit 10 extra punten op. Meer weten? Bekijk de pagina Hoe het werkt?.

Hoeveel Primera punten heb ik?

Benieuwd hoeveel punten je hebt gespaard? Het saldo van je PrimeraPas vind je terug in de onze nieuwsbrief. Je saldo checken in de winkel kan natuurlijk ook. Zo weet je precies hoeveel punten je nog moet sparen om ze in te wisselen.

Hoe kan ik mijn gespaarde punten inwisselen?

Vanaf 200 punten kun je de punten op je PrimeraPas inwisselen. Dit doe je heel makkelijk aan de kassa in één van onze winkels. Elke 200 punten staan gelijk aan een Primera Cadeaukaart van 2,50. Op dit moment is het alleen mogelijk om punten in de Primera winkels te in te wisselen. Binnenkort kan dit ook via primera.nl. Meer weten? Bekijk de pagina Inwisselen.

Hoe kan ik sparen voor wenskaarten?

Bij elke wenskaart die je koopt, ontvang je een digitale stempel. Je ontvangt per losse kerstkaart en per Hallmark kerstbox* ook een stempel. Hoe vaker je dus iemand verrast met een wenskaart, hoe meer stempels je spaart. Is je spaarkaart vol met 7 stempels? Dan ontvang je bij het volgende bezoek (minimaal 1 dag later) een wenskaart t.w.v. max 2,50 gratis! 

* M.u.v. de budget kerstboxen van 1,99. Hier ontvang je geen digitale stempel op. Bekijk hier de algemene voorwaarden van deze actie.

Hoe kan ik sparen voor puzzelboekjes?

Je spaart met je PrimeraPas ook voor gratis puzzelboekjes. Bij elk puzzelboekje krijg je één digitale stempel. De actie is geldig op het gehele assortiment puzzelboekjes (Denksport, Keesing en Primera puzzelboekjes). Heb je 7 stempels gespaard? Dan krijg je het 8e puzzelboekje t.w.v. max. 3,49 gratis.

Mijn Primera punten, wenskaart-, puzzelboekjes- en/of tijdschriftenstempels zijn weg, hoe kan dat?

Als jouw Primera punten opeens verdwenen zijn, kan dat door verschillende oorzaken komen. Bijvoorbeeld: 

  1. De punten zijn verlopen. Als je de PrimeraPas één jaar niet gebruikt, wordt de pas geblokkeerd en de punten afgeschreven. Hier sturen we je eerst nog een mail over, zodat je op tijd actie kunt ondernemen. Hiervoor is het wel belangrijk dat je het aangegeven dat je mail van Primera wilt ontvangen.
  2. Er is een nieuwe pas aangevraagd. Als je de PrimeraPas verloren bent en een nieuwe aanvraagt, wordt automatisch de oude pas geblokkeerd. De punten op je oude pas worden dan afgeschreven of overgezet naar je nieuwe pas.

Kan één van bovenstaande oorzaken niet het probleem zijn? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Bij de wenskaart-, puzzelboekjes- of tijdschriftenstempels vervalt een stempel na een half jaar. Het kan daarom zo zijn dat je van ons een mail ontvangt met daarin bijvoorbeeld 'nog 1 stempel te gaan en je hebt een gratis wenskaart', terwijl een stempel de volgende dag of een aantal dagen later verloopt. Het recht op een gratis wenskaart vervalt hiermee.

Hoe kan ik mijn gegevens aanpassen?

Wil je jouw adresgegevens wijzigen? Dat kan in één van onze winkels. Daar helpen onze medewerkers je graag verder. We werken eraan om dit ook via primera.nl en de vernieuwde app mogelijk te maken. Wil je je e-mailadres wijzigen, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice via het contactformulier.

Hoe kan ik mijn favoriete Primera winkel aanpassen?

Het is niet mogelijk om zelf je favoriete Primera winkel aan te passen. We selecteren de Primera winkel waar je de meeste aankopen hebt gedaan automatisch als je favoriete winkel. Ga je inmiddels vaker naar een andere Primera winkel, bijvoorbeeld omdat je bent verhuisd? Dan wordt je favoriete winkel na een bepaalde periode automatisch aangepast. Je favoriete Primera winkel heeft geen invloed op het verzilveren van punten of kortingsvouchers. Je kunt de gespaarde punten en kortingsvouchers die op je PrimeraPas staan ook in alle andere Primera winkels verzilveren.

Kan ik met mijn PrimeraPas ook inloggen op primera.nl ?

Je PrimeraPas is een fysieke pas. Je kunt hiermee niet inloggen op primera.nl. Het account dat je op primera.nl hebt, staat los van het spaarprogramma. Als je nog geen account op Primera.nl hebt, kun je deze eenvoudig aanmaken via 'Mijn Primera'. Kies vervolgens voor 'Account aanmaken' en volg de stappen.

Kan ik met mijn PrimeraPas ook punten sparen op primera.nl?

Het is nog niet mogelijk om Primera punten te sparen bij aankopen op primera.nl. Dit kan alleen bij aankopen in één van onze winkels.

Mijn PrimeraPas is gestolen, verloren of beschadigd, wat nu?

Is je Primera spaarpas gestolen, ben je ‘m verloren of is hij beschadigd? Wat vervelend! Loop geen punten mis en vraag snel een nieuwe pas aan in één van onze winkels. Je leest hier alles over op de pagina PrimeraPas verloren.

Kan ik Primera punten overdragen?

Primera punten zijn niet overdraagbaar. Wil je de Primera punten van een andere spaarder over laten zetten op jouw PrimeraPas, bijvoorbeeld in geval van overlijden? Dan is dit helaas niet mogelijk. 

Hoe kan ik mijn PrimeraPas opzeggen?

Wil je geen gebruik meer maken van je PrimeraPas? Dat is jammer! Je kunt je PrimeraPas opzeggen door een mail te sturen naar onze Klantenservice via het contactformulier, dan regelen wij de rest. 

Vermeld hierbij de volgende gegevens:

-          Het nummer van je PrimeraPas

-          Je voornaam

-          Je achternaam,

-          Je e-mailadres.  

Ik heb een PrimeraPas gevonden, waar kan ik die naartoe sturen?

Heb je een PrimeraPas gevonden? Wat fijn! Ga naar de Primera winkel bij jou in de buurt of stuur de pas gratis op naar ons antwoordnummer (Antwoordnummer 14307, 4180 ZX GELDERMALSEN). Alvast bedankt namens de eigenaar!

Hoe kan ik mijn e-mailadres wijzigen?

Je kunt jouw e-mailadres niet zelf wijzigen. Neem contact op met de klantenservicevia het contactformulier, dan regelen wij dit voor je.  

Waarom verzamelt en verwerkt Primera persoonsgegevens?

Bij Primera respecteren we de privacy van al onze klanten. Op elk moment. Of je nu in de winkel shopt of via de website. Ook als je meedoet aan het spaarprogramma behandelen we je persoonlijke informatie natuurlijk vertrouwelijk. Kijk voor meer informatie in ons Privacybeleid.

Wat zijn de algemene voorwaarden van de PrimeraPas?

De algemene voorwaarden die van toepassing zijn op de PrimeraPas vind je je hier.

Back to top